۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۰۵۵۷۱
مدیر حوزه علمیه قزوین:

امیرمؤمنان تجسم عینی عدالت بود

حجت الاسلام عباسی تأسی گرفتن از منش و سیره ائمه معصومین(ع) را نجات بخش جامعه اسلامی از معضلات مادی دانست و تصریح کرد: مسؤولان باید در رفع مشکلات به سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت امیر که تجسم عینی عدالت بود تأسی کنند.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به جایگاه امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در عالم، گفت: حضرت علی(ع) مقام بلند و رفیعی در عالم دارد، شناختن جایگاه و منزلت این شخصیت بزرگ اسلام باید با شناخت و معرغت قلبی و باطنی باشد چرا که علی(ع) با تمام وجودش آینه تجلی خداوند متعال است.

وی در ادامه با اشاره به درس گرفتن از زندگی آن حضرت، افزود: سراسر زندگی امیرمومنان سرشار از درس های مهمی برای بشریت است درس هایی که اگر در زندگی فردی و اجتماعی انسان پیاده شود بسیاری از مشکلات برطرف شده و تمام امور انتظام داده خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با اشاره به ویژگی‌های برجسته آن حضرت در دوران حکومت، اظهار کرد: امیرمؤمنان(ع) مظهر شجاعت و عدل بود، عدالت آن حضرت در اداره امور جامعه و تقسیم بیت المال به گونه‌ای بود که به هیچ فردی ظلم نمی‌شد و همه از سهم مساوی در اموال بیت المال برخوردار می‌شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید عدالت حضرت علی(ع) را در زندگی خود پیاده کنیم، ابراز کرد: اگر عدل علی(ع) در زندگی بشر الگو قرار می گرفت و در تمام جهات پیاده می‌شد ما هرگز شاهد این همه ظلم و ستم در جهان نبودیم، از این رو ما وظیفه داریم که با الگوگیری از سیره آن حضرت جهان را برای ظهور مصلح و موعود آماده کنیم.

حجت الاسلام عباسی در ادامه تاسی گرفتن از منش و سیره ائمه معصومین(ع) را نجات بخش جامعه اسلامی از معضلات مادی دانست و تصریح کرد: در هر جامعه‌ای بر اساس سیره علوی در عین زهد و تقوا می‌توان دنیا را آباد کرد و به پیشرفت اقتصادی دست پیدا کرد مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی باید با تاسی به سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت امیر که تجسم عینی عدالت بود در حل مشکلات مادی جامعه تلاش کنند.

وی در پایان گفت: امروز جهان منتظر ظهور مصلحی است که با آمدنش جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد و بساط کفر و ظلم را از میان خواهد برد از این رو امروز  ما شیعیان وظیفه داریم که بیشتر از گذشته زمینه‌های ظهور منجی را فراهم کنیم و با ایمان و تقوا جهان را برای برقراری حکومت عدل جهانی آماده کنیم./873/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات