۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۰۵۶۳۴
آیت الله نعیم آبادی مطرح کرد؛

هجمه شبکه‌های ماهواره ای و رسانه‌های بیگانه به مسأله خمس

امام جمعه بندرعباس با بیان این که شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی و رسانه‌های بیگانه به شدت نسبت به موضوع خمس حمله‌ور شده‌اند، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای و تعالیم ضددینی‌شان پاسخگوی رفتار و اعمال ما در این دنیا نخواهند بود.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان علی(ع)، گفت: حضرت علی (ع) شخصیت ممتازی بود که همواره از دسترنج پر برکت خویش برای اسلام و مسلمین انفاق می‌کرد و در طول حیات با برکت خود بیش از یک هزار برده را آزاد کرد.

وی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) با تربیت فرزندانی صالح، سبب تداوم راه اسلام و خط آزادی و آزادگی در عالم شد و ما باید از این امام عزیز در زندگی خود درس بگیریم و فرزندان خودمان را درست تربیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: حضرت علی (ع) در اجرای عدالت و تقسیم بیت‌المال پس از پیامبر بزرگوار اسلام در دنیا بی‌نظیر است.

آیت الله نعیم آبادی ابرازداشت: معلوم نیست برخی افراد چرا بدون مطالعه حرف می‌زنند و می‌گویند حضرت علی در دورانی که خلافت را بر عهده نداشتند خانه‌نشین بودند و مردم او را تنها گذاشته بودند.

وی ادامه داد: این در حالی است که امیرمؤمنان علی(ع) حتی در دورانی که خلافت را بر عهده نداشتند نیز فردی فعال در جامعه و محور تصمیمات بودند و خلفا با مشورت علی(ع) برای جامعه اسلامی تصمیم‌گیری می‌کردند، اما متاسفانه شاهد این هستیم که برخی افراد برای به گریه آوردن مردم در این شب‌ها دروغ می‌گویند.

امام جمعه بندرعباس ماه رمضان را بهترین فرصت برای بهره‌گیری از فیوضات قرآن کریم دانست و گفت: بدون شک در آخرت از همه ما درباره میزان عمل به قرآن و آموزه‌های الهی موجود در آن سؤال خواهد شد.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اهمیت شب‌های قدر در قرآن و احادیث و همچنینن ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری مولای متقیان حضرت علی(ع)، بیان داشت: شب قدر شب پناهنده شدن به قرآن و زیر چتر قرآن قرار گرفتن است.

وی در ادامه افزود: یکی از دستاوردهای ماه رمضان پاک شدن وجود انسان از بدی‌های و آلودگی‌ها است و روزه توأم با نماز و خلوص نیت در اجرای فرائض الهی سبب معنویت در وجود آدمی شده و آثار آن به انسان باز می‌ گردد.

وی با تأکید بر اینکه قرآن یک جریان جاری و ساری است و اتکای به آن می‌تواند سعادت دنیوی و اخروی انسان را به دنبال داشته باشد، گفت: سعی کنید تا در این شب های قدر هر چه می‌توانید قرآن بخوانید چون قرآن درهای رحمت را به سوی انسان می‌گشاید و دعا را برآورده می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این که شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی و رسانه‌های بیگانه به شدت نسبت به موضوع خمس حمله‌ور شده‌اند، تصریح کرد: بدانید که در آخرت از ما درباره میزان عمل‌مان به آموزه‌های قرآنی و الهی سوأل می‌کنند و شبکه‌های ماهواره‌ای و تعالیم ضددینی‌شان پاسخگوی رفتار و اعمال ما در این دنیا نخواهند بود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه از نمازگزاران خواست تا تحت‌ تاثیر القائات رسانه‌های معاند و بیگانه قرار نگیرند و تلاش کنند تا جامعه را نسبت به توطئه‌های دشمنان در رسانه‌هایشان آگاه کنند.

وی گفت: حتی اگر کسی در دادن خمس به درستی و دقت رفتار نکند، در آخرت مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس از نمازگزاران جمعه خواست تا اهدای خون را در ماه مبارک رمضان فراموش نکنند چرا که استان هرمزگان به لحاظ نیاز به فرآورده‌های خونی استان پر مصرفی است و بسیاری از سانحه‌دیدگان تصادفات جاده‌ای در سطح استان و همین طور بیماران خاص در هرمزگان به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند./۸۵۱/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات