۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۰۵۷۴۵
امام جمعه بجنورد:

دفاع از حرم و حریم اهل بیت زمان و مکان نمی‌شناسد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مدافعان حرم تنها آن عزیزانی نیستند که در سوریه حضور دارند؛ بلکه می‌توان در ایران ماند و مدافع حرم و حریم اهل بیت(ع) بود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب و روحانیان استان، با اشاره به حضور علمای برجسته حوزه علمیه قم در خراسان شمالی به مناسبت ماه رمضان، اظهار کرد: امید می‌رود این رویه تداوم داشته و روزبه‌روز تقویت شود.

وی ادامه داد: دوستان و بزرگانی که در قم بار علمی خود را بسته‌اند و به مرحله تولد علمی رسیده‌اند باید این علم خود را به مرحله تولید برسانند و تشنگان معارف را در استان‌های مختلف ازجمله خراسان شمالی که کم هم نیستند، سیراب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به حدیث «أَنَا وَعَلِیُّ مِنْ شَجَرَهٍ وَاحِدَهٍ وَسائِرُ النَّاسِ مِنْ شَجَرٍ شَتّی»، افزود: این جمله پیامبر(ص) که فرمود «علی منی و انا من علی» جمله والایی بوده و هم‌وزن جمله «حسین منی و انا من حسین» است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اینکه پیامبر(ص) فرمود من از علی هستم؛ یعنی شخصیت من در پرتو تلاش‌های تمام قامت امیرالمؤمنین(ع) شکل گرفت و درواقع اسلام «ما قام ولا استقام الدّینُ إلاّ سیف علیٍ و مال خدیجة».

وی تصریح کرد: امروز هم باید افرادی که مال دارند با مالشان و کسانی که توانمند هستند با توانایی خود مدافع حریم و حرم باشند و افرادی که هیچ‌کدام را ندارند با زبان خود اسلام را تبلیغ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: مدافعان حرم تنها آن عزیزانی نیستند که در سوریه حضور دارند؛ بلکه می‌توان در ایران ماند و مدافع حرم و حریم اهل بیت(ع) بود./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات