۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۰۵۸۳۶
پیام معاون تبلیغ حوزه به پویش حمایت از مبلغان دینی؛

ارتباط با افراد مختلف جامعه نیاز امروز تبلیغ است

معاون تبلیغ حوزه علمیه در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی، تبلیغ چهره به چهره را مهم‌ترین روش تبلیغی دانست و بر ضرورت ارتباط با افراد مختلف جامعه تأکید کرد.
محمدحسن نبوی

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ دینی عنوان کرد: اصلی ترین فعالیت در عرصه تبلیغ همچنان در زمان ما همین منبر، سخنرانی و ارتباط با مردم است.

وی افزود: مبلغ باید در تبلیغ چهره به چهره با مردم فعال باشد و به عنوان یک رهبر دینی در محل خود با عطوفت و مهربانی بین مردم زندگی کند و زمانی که به مسجد می رود و نماز می خواند، حرف ها و درد دلهای مردم را بشنوند و به شبهات پاسخ بدهد، این چنین ارتباطاتی، تأثیر فوق العاده ای دارد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تصریح کرد: در این سال های انقلاب، بیشترین ضربه به آمریکا و عقاید انحرافی و تفکرات غلط را همین طلبه های مبلغ وارد کرده اند؛ مبلغانی که در روستاها و شهرهای گوناگون به تبلیغ مشغول هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اضافه کرد: چیزی که دشمن را بیچاره کرده همین روحانیان مبلغ هستند؛ البته توطئه ای را چیده اند و سندی از هند به دست ما رسیده است که به دنبال این هستند که محافل دینی را از جایگاه عقلانی، فکری و اندیشه ای به طرف کارهای احساسی سوق دهند، از همین جهت سعی در تخریب مرجعیت مراجع دینی داشتند و تلاش کردند جای موعظه و سخنرانی را به مداحی صرف بدهند و کمتر از مباحث عقلانی و فکری استفاده شود و در مسیر خود نیز حرکت هایی انجام دادند ولی در این حال همچنان بازهم عظیم ترین و قویم ترین منبع برای پیامهای دینی همین طلبه ها و روحانیان هستند.

وی ادامه داد: به همه مبلغان خسته نباشید می گوییم و به عنوان معاون تبلیغ حوزه در خدمت مبلغان هستیم و تلاش می کنیم تا جایی که ممکن است به آنها کمک کنیم و در حد توان، حداقل کمک فکری، پشتیبانی فکری و علمی از مبلغان را داشته باشیم ولی خیلی از مواقع مقدوراتمان کم و دست و پایمان برای کمک بیشتر بسته است ولی اهمیت کار مبلغان را با تمام وجود درک می کنیم.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه ابراز کرد: توصیه ما این است که مبلغان هرچه امکان دارد به سمت نیروهایی که اهل مسجد و نماز نیستند بروند، برای خودشان برنامه بریزند و به افرادی که به مسجد می آیند بگویند هر کدام با یک یا دونفر از افرادی که اهل مسجد نیستند صحبت کنند و آنها را با خود به مسجد بیاورند، این موضوع امکانپذیر است و بنده خودم این موضوع را امتحان کرده ام.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی همچنین بیان کرد: اینکه خطابمان تنها به افراد در مسجد باشد و فکر کنیم همه کشور همین افرادی هستند که در مسجد حضور دارند، اشتباه است، ما باید به سمت نیروهای خاکستری و حتی به سمت نیروهای سیاه برویم؛ زمان شاه این کار را انجام می دادیم و با مارکسیست ها و ضد دین ها بحث می کردیم و شاید این بحث ها در لیدر آنها تأثیری نداشت اما تأثیر خود را در افرادی که جذب شده بودند می گذاشت و خیلی ها از این افراد از همین طریق از آنها جداشدند در واقع ما نباید تمام تمرکز را روی نیروهای مسجدی بگذاریم؛ این افراد اهل دین، نماز، مسجد و خدا هستند بلکه باید به سمت فتح سرزمین های جدید در بحث های اعتقادی برویم.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تصریح کرد: بخشی از این افراد، آدمهای دین داری هستند، امام حسین(ع) را دوست دارند و خدا را قبول دارند؛ باید بخشی از برنامه هایمان در شبانه روز مخصوص این افراد باشد؛ در ورزشگاه، مغازه، مزرعه و یا در اداره این افراد را ببینیم و با آنها صحبت کنیم، همچنین از ظرفیت شبکه های اجتماعی نیز می توانیم استفاده کنیم،  هیچ ایرادی ندارد طلبه ای که در یک روستا حضور دارد، شبکه های اجتماعی همه اهالی روستا را بگیرد و به آنها در نرم افزارهای اجتماعی پیام بدهد و الحمدلله عده ای از مبلغان در این زمینه فعال هستند و تأثیر زیادی هم داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نباید به افرادی که مسجد و هیأت می آیند قانع شویم؛ اینها آدمهای خوبی هستند امروز نیازمان این است حتماً باید به این سمت و سو برویم که نیروهایی که خارج از مسجد هستند جذب کنیم و اگر بخواهیم نیروهای خاکستری را از دست ما نربایند راهش این است که خودمان برویم و آنها را جذب کنیم./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات