۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۰۵۹۶۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

رحمت الهی مانع ناامیدی از بخشش گناه است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن نسخه‌ای شفا بخش در درمان بیماری گناه است، گفت: رحمت الهی مانع ناامیدی از بخشش گناه است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، همزمان با شب 23 ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانیها، گفت: سرشت انسان هرگز با گناه آفریده نشده است.

وی افزود: همه انسانها از نظر ذات و هویت نیکو و پاک به دنیا می‌آیند اما در مسیر زندگی به دلایلی میل به گناه پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: اگر اراده انسان نسبت به انجام گناه ضعیف باشد و هر روز به انجام گناه مبادرت داشته باشد و علاج نشود به طور قطع مجرمی حرفه‌ای خواهد شد.

استاد حوزه علمیه در ادامه ابراز کرد: میل به گناه، تکیه بر اجابت خواسته‌های شکم، شهوت و فرهنگ لذت خواهی استوار است، براساس آیات قرآن گناه یک بیماری بوده که اگر خود بیمار به علاج آن بیماری کمک نکند هرگز گناهش درمان نخواهد شد.

این دانشمند فرزانه تصریح کرد: انسان گناهکار نباید از گناه و انحراف خود که مانند بیماری است وحشت کند چرا که خداوند همانند طبیبی حاذق و مهربان درمانگر این بیماریست بنابراین تنها کافی است که بیمار برای درمان بیماری‌اش با طبیب همکاری داشته باشد.

خطیب مشهور با بیان اینکه مصلحت گناهکار در دستان تدبیر الهی قرار دارد، گفت: قرآن کریم نسخه درمان و شفایی برای بیماری گناه گناهکاران است انسان اگر با قرآن درمان شود در آغوش رحمت الهی قرار خواهد گرفت.

استاد و مفسر قرآن کریم ادامه داد: اگر انسان خودش را به نفسش بسپارد مدام در عرصه گناه غلط خواهد زد و هرگز از گناه سیر نخواهد شد و این رهایی نفس به طور قطع او را جهنمی خواهد کرد.

 وی در پایان با بیان اینکه خداوند ستارالعیوب است خاطر نشان کرد: خداوند به گناهکار اجازه یاس و ناامیدی نداده است بنابراین مردم نیز باید با کسانی که گناه انجام می‌دهند با ملایمت و مهربانی امر به معروف و نهی از منکر کنند تا آنان به سوی خدا بازگردند./202/813/ب1

ارسال نظرات