۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۰۵۹۹۳
آیت الله سیدان:

هدایت الهی در تمسک به قرآن و عترت نهاده شده است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: قرآن و عترت با یکدیگر تلازم دارند و هرکسی که ما را به قرآن صرف دعوت کند، نتیجه چنین دعوتی گمراهی است.
آیت الله سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان سحرگاه امروز در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در محل حسینیه بیت الرضا(ع) برگزار شد، شب قدر را فرصتی بی نظیر و استثنایی برای مؤمنان دانست و اظهار کرد: شب قدر از مسلمات وحیانی مسلمانان است که به احتمال فراوان همان شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان خراسان رضوی در تبیین مفهوم «قدر» خاطرنشان کرد: برخی واژه «قدر» را به معنای عظمت و منزلت مطرح کرده اند که البته معنای درستی است اما طبق مدارک دینی، معنای درست تر تقدیر همه برنامه های انسان اعم از رزق و روزی، مدت زندگی، صحت و سلامت و بسیاری از حوادث دیگر است و در نتیجه شب قدر از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان این که شایسته است انسان در شب قدر خیر و عافیت را از خداوند درخواست کند، افزود: یکی از مهم ترین مسائلی که جا دارد در خواسته های انسان در شب قدر مطرح شود، تعجیل در ظهور نیّر اعظم، امام زمان(عج) است.

آیت الله سیدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم قرآن به سر در لیالی قدر اظهار کرد: ما در شب قدر خدا را به کتابی سوگند می دهیم که مهم ترین معجزه برای اثبات پیامبر اکرم(ص) است و در واقع معجزه زنده ای است که امروز هم پیامبری ایشان را اثبات می کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در تبیین ابعاد اعجاز قرآن کریم به تحدی طلبی این کتاب از مخالفان خود اشاره کرد و گفت: همه کسانی که منکر قرآن هستند، از سوی این کتاب بزرگ به مبارزه دعوت شده اند که اگر توانستند سوره ای به اندازه یکی از سوره های قرآن کریم بیاورند اما موفق نشدند و از این پس نیز هیچکس قادر به انجام چنین کاری نیست.

وی تأکید کرد: تحدی طلبی قرآن به دشمنان سرسخت امروز اسلام که از قدرت های عظیم و امکانات فراوان برخوردارند و برای ضربه زدن به اسلام همگان را به زحمت می افکنند و انسان های زیادی را می کشند نیز اعلام شده است تا اگر توانستند فقط یک سوره مانند قرآن بیاورند اما آن ها نیز نتوانسته اند.

آیت الله سیدان با بیان این که درک مفاهیم قرآنی مستلزم تمسک به معصومان(ع) است، خاطرنشان کرد: استفاده از این کتاب نیازمند شناخت مفاهیم آن در کلام معصوم(ع) است یعنی قرآن و عترت با یکدیگر تلازم دارند و هرکسی که ما را به قرآن صرف دعوت کند و به بهره مندی از تعالیم قرآن معصومان دعوت نکند، نتیجه چنین دعوتی گمراهی است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در پایان یادآور شد: قرآن کریم می فرماید «آیات قرآن در سینه کسانی که به آن ها علم دادیم، روشن است.» و پیامبر(ص) نیز در اجتماعات گوناگون می فرمودند «إنی تارک فیکم الثقلین؛ کتاب الله و عترتی.» یعنی اگر می خواهید گمراه نشوید، از تعالیم قرآن و عترت استفاده کنید./202/820/ب1

ارسال نظرات