۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۰۶۰۳۱
نماینده خبرگان رهبری:

بخش قابل توجهی از دانشگاهیان قادر به روخوانی صحیح قرآن نیستند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: متأسفانه بخش قابل توجهی از دانشگاهیان که در سطوح عالی فارغ التحصیل شده‌اند، حتی قادر به روخوانی صحیح قرآن نیز نیستند، چنین مسأله‌ای زیبنده جامعه اسلامی نیست.
جت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که توصیه‌های امیرمؤمنان علی(ع) مسیر صحیح بندگی و عبودیت را به انسان می آموزد، اظهار داشت: توجه به سفارش‌های حضرت سعادت دنیوی و اخروی برای شیعیانش به دنبال دارد.

وی با بیان این‌که توجه به قرآن همواره یکی از مهم‌ترین توصیه‌های آن امام همام بوده است، تصریح کرد: مهجوریت قرآن در جوامع اسلامی هشداری بوده که آن حضرت 1400 سال پیش نسبت به اشاره داشتند و می فرمودند؛ مبادا دیگران در عمل به قرآن از مسلمانان سبقت بگیرند.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که غرب در سایه توجه به مفاهیم قرآنی توانسته به پیشرفت‌های بزرگی دست یابد، افزود: هر بدبختی که جامعه اسلامی و مسلمانان بدان مبتلا هستند، نشأت گرفته از بی‌توجهی به قرآن است، حال شاهدیم که غرب با عمل به قرآن نظم و برناه در تمامی امور داشته و مطابق سفارش‌های کلام الله مجید حرکت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که بی‌توجهی به مفاهیم قرآنی در اقشار تحصیلکرده جامعه نیز مشهود است، گفت: متأسفانه بخش قابل توجهی از دانشگاهیان که در سطوح عالی فارغ التحصیل شده‌اند، حتی قادر به روخوانی قرآن نیز نیستند، چنین مسأله‌ای زیبنده جامعه اسلامی نیست.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که طلاب علوم دینی بی‌نیاز از درک مفاهیم عالی قرآنی نیستند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید تدبیری بیندیشند که طلاب در دوران تحصیل با مفاهیم و تفسیر قرآن آشنا شوند، چرا که امر تبلیغی آنان در آینده بایستی بر مبنای اصول و آموزه های قرآنی استوار باشد.

وی توصیه دیگر امیرمؤمنان علی(ع) را توجه به نماز دانست و گفت: شایسته جامعه علوی نیست که هنگام اذان، بازارها و مغازه‌ها همچنان باز باشند و کمتر کسی به سمت نماز اول وقت و جماعت حرکت کند، باید دانست که سستی در انجام فریضه نماز مانع قبولی دیگر اعمال خیر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: بنابر احادیث معتبر وارده؛ نماز شرط قبولی اعمال انسان است، به عبارت دیگر اگر نماز انسان در پیشگاه حضرت حق مقبول واقع شود، دیگر اعمال مورد بررسی قرار خواهد گرفت، بایستی فرهنگ نماز جماعت و اول وقت در جامعه اسلامی نهادینه شود./935/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات