۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۰۶۰۵۴

برپایی مراسم احیای شب های قدر در عمان

مراسم احیا و شب زنده داری قدر در مسقط از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران درعمان بر پا شد.
مراسم احیا در عمان

به گزارش خبرگزاری رسا، در مراسم شب های قدر در کشور عمان که با حضور حجت الاسلام نوری شاهرودی سفیر ایران در عمان و دهها تن ازاتباع ایرانی مقیم مسقط و محبان اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود حجت الاسلام محمد باقر موسوی خراسانی ازعلمای ایرانی طی سخنانی با اشاره به جایگاه رفیع شب های قدر به ذکر فضائل و مناقب امیرالمومنین حضرت علی(ع) پرداخت.

وی با بیان اینکه شب قدر بهترین شب برای طلب بخشش از خداوند و رفتن به سوی دربهای توبه است، برتبیین ابعاد شخصیتی امام علی (ع) درجامعه تاکید کرد.

لزوم پرهیز از گناه، توجه به آموزه های دینی، کمک به همنوع و همچنین بهره گیری هرچه بیشتر از فضیلت روزهای مانده ماه رمضان از تاکیدات در آئین سومین شب قدر درعمان بود.

دراین مراسم ایرانیان مقیم مسقط و محبان اهل بیت عصمت و ظهارت همچنین در فضایی معنوی و آکنده ازعطر نام علی(ع)، آیین شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین و آخرین شب از لیالی قدر و شام غریبان مولای متقیان حضرت علی (ع) را با قرائت قرآن کریم و دعای جوشن کبیر برگزار و تا پاسی از شب ندای الغوث الغوث سردادند.

این شیعیان با بر سر نهادن قرآن و همراه با ترنم اشک و نجوای مناجات با محبوب و مولایشان، با دل های سوخته و ناله های جانسوز طلب توبه کردند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات