۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۰۶۲۲۷

حمله تروریستی به مسلمانان در کنار مسجدی در لندن

رسانه های بریتانیایی اعلام کردند یک خودروی شماری از افراد را در خیابان سون سیسترز لندن زیر گرفته است و در نتیجه، ۱۲ نفر کشته و مجروح شده اند.
حمله تروریستی با ماشین به مسلمانان در لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، يک خودرو افرادى را در كنار مسجد فینزبری پارک در شمال لندن زير گرفت. در این حادثه 12 تن کشته و مجروح شده اند که سه تن از آنان در وضعیت وخیمی به سر می برند. برخی گزارش ها هم از مرگ سه نفر حکایت دارد. گفته می شود همه کشته ها و مجرحان حادثه مسلمان هستند.

پلیس لندن را به اتهام این حمله بازداشت کرده و این اتفاق را «حادثه ای بزرگ» توصیف کرد.

یکی از افراد حاضر در محل به اسکای نیوز گفت: خودروی مهاجم، مسلمانان را پس از خروج از مسجد هدف قرار داد.

گفته می شود احتمالا عده ای الجزایری  و سومالیایی در میان کشته ها و مجروحان هستند.

شاهدان گفته اند این حمله از سوی سه انگلیسی انجام شده که یک نفر از آنان بازداشت شده است اما دو نفر دو نفر دیگر فرار کرده اند.

رییس مسجد فینزبری لندن: حمله راننده خودرو به عابران مسلمان تروریستی است

'محمد کزبار» رییس مسجد فینزبری پارک در پی حمله یک راننده خودرو به عابران گفت : هرکس این اقدام را انجام داده برای آسیب رساندن به مردم بوده و این یک اقدام تروریستی است.

وی در گفت‌وگو با نشریه سان افزود: ما این را یک اقدام تروریستی همانند آنچه در منچستر، وستمینستر و لندن بریج رخ داد می نامیم.

نشریه دیلی میل گفت :شاهدان عینی می گویند که قربانیان این حادثه، مسلمانانی بوده اند که پس از انجام مراسم عبادی ماه رمضان در حال خارج شدن از در مسجد فینزبری پارک بوده اند.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی از آن است که نیروهای نیروهای پلیس خیابان های اطراف را مسدود و امدادگران به منطقه اعزام شده اند.

حال برخی از آسیب دیدگان این حادثه وخیم گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، پلیس لندن توضیح داد راننده متهم به حمله به مسلمانان، 48 ساله است که به دست مردم گرفتار شده بود و سپس پلیس او را دستگیر کرد.

واکنش نخست وزیر انگلیس به حمله تروریستی به مسلمانان

درهمین حال ترزا می نخست وزیر انگلیس اعلام کرد پلیس تایید کرده است که حادثه امروز در برابر مسجد شمال لندن به عنوان یک حمله بالقوه تروریستی مورد بررسی قرار می گیرد.

ترزا می در واکنش به این حمله اظهار کرد که روح و روان وی با همه کسانی است که در این حادثه مصدوم شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن ، ترزا می در پیامی ایمیلی در این رابطه که صبح امروز منتشر شد اعلام کرد :« این یک حادثه وحشتناک است و همه فکر و  روح و روان من با مصدومین و نیز عزیزان آنها و نیروهای خدمات اورژانس در صحنه است . ‌

منابع خبری پیشتر اعلام کرده بودند در حادثه برخورد خودرو با نمازگزاران در نزدیک مسجد فینسبری پارک لندن، ده  نفر کشته یا زخمی شدند.

افزایش تدابیر امنیتی برای مسلمانان در لندن

شهردار لندن از افزایش تدابیر امنیتی برای مسلمانان در پی حمله دوشنبه شب به نمازگزاران یکی از مساجد این شهر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، صادق خان شهردار لندن از تشدید تدابیر امنیتی و استقرار شمار بیشتری از نیروهای پلیس در لندن، به منظور اطمینان بخشی به مردم به ویژه در ایام ماه رمضان خبر داد.

صادق خان لندن اعلام کرد حادثه حمله به نمازگزاران در برابر مسجد منطقه فینسبری پارک FINSBURY PARK در شمال لندن ؛ حمله به تمامی ارزشهای مشترک شامل تساهل و تسامح و آزادی و احترام به اعتقادات یکدیگر به شمار می رود./۸۴۷/ب904/ف

منبع: العالم

ارسال نظرات