۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۰۶۳۵۰
امام جمعه شوش:

اختلال دستگاه‌های فرهنگی نتیجه نفوذ است

امام جمعه شوش با اشاره به عدم مقابله دولت در برابر نفوذ دشمن در نهادها و ارگان های مختلف گفت: مسأله آتش به اختیار برای مقابله با چنین نفوذی و بدون توقع صدور فرمان از مرکز است.
آتش به اختیار هیأت دولت

حجت الاسلام سیدمحمد امام، امام جمعه شوش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب بحث آتش به اختیار را با دلایل قوی و مستدل بیان کرد، اظهار داشت: مسأله آتش به اختیار زمانی پیش می آید که در جبهه، ارتباط با مرکز قطع شود که در این صورت افسران جوان در برابر حملات دشمن بی تفاوت نمی مانند و بدون اذن از مرکز فرماندهی به اقدامات متقابل می پردازند.

امام جمعه شوش با بیان اینکه امروزه دشمن در درون ارگان ها و نهادها نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد، افزود: بیکاری، معضلات اجتماعی، نفوذ افکار سیاسی دشمن در عموم جامعه روز به روز بیشتر و برجام را آمریکا با تشدید تحریم ها زیر پا می گذارد اما مسؤولان و دولتمردان در برابر چنین نفوذهایی اقدام متقابلی انجام نمی دهند و ملت هم نمی تواند در برابر چنین نفوذهایی بی تفاوت باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش گفت: حضور در مساجد و مصلاها، تقویت برنامه های فرهنگی، جریان شناسی گروه های مخالف اسلام برای جامعه به ویژه جوانان از سوی متخصصان، تودهنی برای دشمنان خواهد بود و امروزه وظیفه آگاهان و متنفذان سنگین تر است و باید آتش به اختیار را افزون به بعد فرهنگی در بعد اقتصادی سرایت دهیم.

حجت الاسلام امام عنوان کرد: ریشه کنی بیماری های اقتصادی و حل معضلات جوانان نیازمند حضور همگان به ویژه دلسوزان در میدان اقتصادی است؛ چرا که ورشکستگی بانک ها و عدم همکاری با سرمایه گذاران و متقاضیان کار را شاهد هستیم.

وی ورود جدی مردم به مسائل اقتصادی و فرهنگی را خواستار شد، خاطرنشان کرد: جوان ایرانی باید دارای هویت، اعتماد به نفس و باورپذیر باشد اما وقتی واردات افزایش و تولید داخلی تحقیر و ناتوانی جوانان ایرانی تلقی کنند توسری جوان ایرانی و اشتغال زایی برای خارجی ها پیش خواهد آمد.

امام جمعه شوش اظهار داشت: استفاده از صنایع داخلی علی رغم کاستی ها در کیفیت بخشی تولیدات تأثیر به سزایی خواهد داشت و خودباوری جوانان را به بار خواهد آورد./۹۴۵۶/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات