۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۵۰۶۳۸۲
امام جمعه تبریز:

رسالت اساتید و نخبگان دانشگاهی کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نقش و رسالت اساتید و نخبگان علمی و دانشگاهی را در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، اساسی و مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه باید نقش خود را در این راستا ایفا کند.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز گذشته در دیدار رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی و هیأت همراه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه پر خیر و برکت رمضان، از حضور کارکنان و اساتید این دانشگاه تقدیر کرد.

وی با اشاره به شعار سال از طرف مقام معظم رهبری نقش و رسالت اساتید و نخبگان علمی و دانشگاهی را در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، اساسی و مهم ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه در طی چندین سال با نقشه شوم استکبار جهانی، اقتصاد ایران، یک اقتصاد متکی به نفت بوده و کشور ما را مصرف گرا کرده بودند.

امام جمعه تبریز گفت: امروز وظیفه همه ما و به خصوص اساتید گرانقدر دانشگاهی است که به کمک اقتصاد و تولید بیایند با برنامه ها و ایده های خوب و تخصصی، درزمینه صنعت، تجهیزات و امکانات با کمک اساتید تولید داخلی ما با کیفیت بهتر و برتر عرضه شود و بایستی فرهنگ استفاده از تولید داخل همگانی شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از مصرف گرایی صرف و از اسراف دوری کنیم، لازم است در این باره بانک ها وارد میدان شوند و کمک کنند به اقتصاد و تولید داخلی؛ دانشگاه ها هم باید نخبه پروری کنند و از توان داخلی و نیروهای متخصص داخلی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین به مسأله مهم فرهنگ پرداخت و یادآور شد: امروز از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری، مسائل فرهنگی است، چرا که راهبرد اصلی دشمن هم در این حوزه است، آنان به این حقیقت رسیده اند که برخورد سخت افزاری پرهزینه و در ایران غیرممکن است.

وی ابراز داشت: 8 سال دفاع مقدس ما نشان داد که دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند، در مقابل اراده و عظم این امت اسلامی برای این منظور به جنگ نرم و فرهنگی روی آورده اند و با توجه به اینکه جنگ فرهنگی، آرام، بی صدا و تدریجی است، از این رو بسیار خطرناک تر از جنگ نظامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بیش از 25 سال است که حضرت آقا با عناوین و طرق مختلف در این باره با عباراتی همچون جنگ نرم، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی هشدار داده است، در این زمینه باید برنامه داشته باشیم و برنامه های ما باید به روز، علمی و تخصصی باشند./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات