۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۰۶۶۴۱
امام جمعه تبریز:

افزایش مناسبات و روابط ایران و آذربایجان به نفع منطقه است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم روابط خوب و حسنه میان ایران و آذربایجان را به نفع منطقه و دو طرف دانست و گفت: توسعه مناسبات فرهنگی و مذهبی بین دو کشور فرصت بزرگی در منطقه برای تقویت اتحاد و همدلی است.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم دیدار سفیر جمهوری آذربایجان با حضرت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز در دیدار بنیاد حسین اف، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با تأکید بر ارتقاء روابط فی مابین ایران و آذربایجان، اظهار داشت: اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی از عوامل تقویت ارتباط میان دو کشور است.

وی با اشاره به برخی شیطنت‌های از سوی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی برای بر هم زدن روابط میان دو کشور، تصریح کرد: نباید اجازه داد تا برخی بیایند و روابط میان دو کشور را که دارای مناسبات بسیار فرهنگی و زبانی است را بر هم بزنند، باید بسیار مراقب بود تا لطمه‌ای وارد نشود.

امام جمعه تبریز روابط خوب و حسنه میان دو کشور را به نفع منطقه و دو کشور دانست و ابراز داشت: توسعه مناسبات فرهنگی و مذهبی بین دو کشور فرصت بزرگی در منطقه است، اتحاد، همدلی و همبستگی میان کشورهای منطقه نیاز امروز کشور است، ثبات و امنیت جمهوری آذربایجان، ثبات و موفقیت ایران است.

وی با اشاره به سفر اخیر حضرت آیت الله نوری همدانی مرجع عالی جهان تشیع به کشور جمهوری آذربایجان، گفت: جمهوری آذربایجان به عنوان کشوری شیعه نشین برای ایران دارای اهمیت و ارزش فراوانی است و چنین سفرهایی لازم است ادامه یابد و ارتباط میان دو کشور در مناسبات مذهبی تقویت شود.

بنیاد حسین اف، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران نیز در این دیدار انتصاب حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به نمایندگی مقام معظم رهبری را نشان از شایستگی وی دانست و اظهار داشت: وجود روابط خوب بین دو کشور به نفع ما و به ضرر دشمنان است.

وی با اشاره به افزایش مناسبات میان دو کشور، ابراز داشت: در 4 سال گذشته  به طور بی سابقه رؤسای جمهور دو کشور 8 بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند و در سال گذشته روابط تجار‌ی غیر‌نفتی دو کشور 75 درصد افزایش یافته است، بر اساس مشترکات میان دو کشور، در هفته پیش رو هفته فرهنگی آذربایجان در تهران و اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با دعوت از حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم برای سفر به جمهوری آذربایجان و نخجوان و بازدید از مساجد ساخته شده با معماری شرقی اسلامی، گفت: پیش از فروپاشی شوروی سابق 17 مسجد در آذربایجان وجود داشت که به 2300 مسجد افزایش یافته است، در آذربایجان بودجه دولتی برای ساخت مساجد اختصاص یافته است./۲۰۲/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات