۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۰۶۶۶۱
پس از شرکت در مراسم لیالی قدر؛

یک جوان چینی در قشم به دین مبین اسلام و مذهب شیعه مشرف شد

امام جمعه موقت قشم گفت: جوان چینی در قشم پس از شرکت در مراسم شب‌های قدر و ادای شهادتین به دین مبین اسلام و مذهب شیعه مشرف شد.
تشرف به اسلام

حجت الاسلام احمد غلامی امام جمعه موقت قشم و رییس تبلیغات اسلامی قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: جاودانگی دین مبین اسلام به دلیل برتری قرآن بر انجیل و تورات است و تورات و انجیل در طول تاریخ تحریف شده‌ اند.

وی در ادامه افزود: اما قرآن پس از گذشت سال‌ ها همچنان همان کلام الهی و جاودانه بوده و خواهد ماند، پس ما عقیده داریم که دین اسلام کامل‌ ترین دین محسوب می شود چراکه کلام خداوند و یک اصل جاودانه است.

امام جمعه موقت قشم با بیان اینکه هر فردی که ادعای اسلام کرد ممکن است مسلمان باشد یا اینکه نباشد، تصریح کرد: امروز نمونه‌ هایی از اسلام راستین را می‌توان در ایران اسلامی و برخی دیگر از کشورهای اسلامی دیگر جست‌وجو کرد.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: همچنین در مقابل، کسانی هستند که داعیه اسلام دارند و هیچ بویی از اسلام نبرده‌اند که نمونه آن گروهک تکفیری و تروریستی داعش است که مدعی‌اند اعمال و جنایات آن‌ ها الهام گرفته از اسلام است در حالی که دروغ می‌گویند چون واقعیت اسلام را باید در الگوهای اصلی آن از جمله مکتب پیامبر(ص) بزرگوار اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و شیعه ایشان بودن جست‌وجو کرد.

وی با اشاره به ملاك‏هاى برترى اسلام نسبت به دیگر ادیان گفت: اسلام همه اديان الهى را مى‏ پذيرد و اساس آنها را يكى مى‏ داند بر اين مبنا اسلام آخرين سلسله حلقه اديان آسمانى است و در نقطه مقابل اديان ديگر كه اديان پيش از خود را قبول ندارند اسلام همه اديان الهى را مى‏ پذيرد.

رییس تبلیغات اسلامی قشم در ادامه با تاکید بر اینکه كتاب آسمانى دين اسلام تحريف نشده و به همان صورت اصلى به دست ما رسيده است ابراز داشت: ولى كتب اديان ديگر جملگى اسير دگرگونى‏ها شده و حتى خود عالمان دينى آنها معتقد به مصون بودن كتب خويش از تحريف نيستند.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: احكام و مقررات باقى مانده در اديان ديگر نيز همانند كتابشان دستخوش دگرگونى‏ هاى زيادى شده و منابع آن تقريبا از بين رفته است ولى منابع فقه اسلام به صورت مستند و مكتوب باقى است.

امام جمعه موقت قشم تصریح کرد: «جی یانگ» جوان ۲۵ ساله چینی که ساکن قشم است پس از شرکت در مراسم شب قدر و تحقیق درباره اسلام و زندگی پیامبر اکرم (ص) با حضور در دفتر اداره تبلیغات اسلامی قشم و اجرای تشریفات شرعی مسلمان شد.

وی افزود: این جوان چینی پس از مشرف شده به دین اسلام نام "امیرعلی" را برای خود انتخاب کرد.

حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: پیش از این، "اینام کیسو" بانوی ۲۶ ساله مسیحی اهل کامرون در سفری که به جزیره قشم داشت با حضور در دفتر امام‌جمعه به اسلام مشرف شد و نام فاطمه را برای خود برگزید.

گفتنی است، حجت الاسلام احمد غلامی امام جمعه موقت قشم و رییس تبلیغات اسلامی، پس از تبریک به این جوان چینی، شهادتین را برای وی قرائت کرد./۳۰۲/۸۵۱/ب۱

ارسال نظرات