۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۰۶۷۵۵
امام جمعه تبریز:

مقابله با اسراف در دستگاه های دولتی گام نخست در اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اسراف در جامعه به ویژه در دستگاه های دولتی، نهادها، سازمان ها و ادارات را حرام شرعی خواند و گفت: برازنده دستگاه های نظام و دولت اسلامی نیست که اسراف در آن باشد.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، در دیدار مدیران و کارکنان شرکت های برق منطقه ای، آب و فاضلاب و محیط زیست استان با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: تلاش همه باید تحقق این مهم باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دارای الزاماتی است که بیش از همه و باید دولت و نهادهای نظام اسلامی به آن پایبند و پیشگام در انجام آن باشند، تصریح کرد: از جمله این الزامات توجه به مصرف و الگوی مصرف صحیح است، نباید دستگاه های دولتی محل اسراف و تبذیر باشند.

امام جمعه تبریز اسراف در جامعه به ویژه در دستگاه های دولتی، نهادها، سازمان ها و ادارات را حرام شرعی خواند و افزود: اسراف پدیده شومی است که قرآن کریم نیز آن را بارها بیان کرده و تقبیح کرده است، بنابراین برازنده دستگاه های نظام و دولت اسلامی نیست که چنین امری در آن وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم نیز باید از اسراف بپرهیزند و وظیفه خود را برای مشارکت در تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهند، ابراز داشت: اصلاح الگوی مصرف در سبک زندگی اجتماعی مردم نیز باید مورد توجه باشد تا شاهد از میان رفتن پدیده اسراف باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم وی با تاکید بر ضرورت همت همگانی برای جلوگیری از اسراف و صرفه جویی در جامعه اظهار کرد: رعایت این مسائل در تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری موثر است، بنابراین باید در کلیه امور به ویژه در وزارت نیرو رعایت و به مقدار نیاز استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی در بیانات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در مصرف کالای داخلی هم در جامعه و هم در دستگاه های دولتی، نهادها، سازمان ها و ادارات از دیگر الزاماتی است که باید مورد عنایت دولت و مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در کنار ارتقا سطح کیفی محصولات داخلی لازم است فرهنگ مصرف تولیدات ایرانی نیز در جامعه ترویج یابد، افزود: افزایش تولید داخلی، اشتغال زایی را به دنبال خواهد شد و به تبع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از میان خواهد رفت./854/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات