۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۰۶۸۷۷
امام جمعه بندرعباس:

جايگاه علمي و ولایتمداری شهید چمران فلسفه نامگذاری روز بسیج اساتید است

امام جمعه بندرعباس با اشاره به جایگاه علمی و عارفانه شهید چمران، گفت: جايگاه علمي و ولایتمداری این شهید والامقام فلسفه نامگذاری روز بسیج اساتید است.
نعیم آبادی

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ضمن تبریک روز بسیج اساتید، از اساتید به عنوان سفیران فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: امروز اساتید دانشگاه مسؤولیت مهمی بر عهده دارند که باید تلاش کنند در این راستا پیروز میدان باشند.

وی در ادامه بر تلاش بسیج اساتید در جهت توسعه و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: باید به اساتید نگاه ویژه شود، چراکه این قشر تاثیرگذار نقش مهم و اساسی در پرورش نیروی انسانی بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اهتمام بسیجیان به علم و اخلاق در جامعه تصریح کرد: بسیجیان همواره از نیروهای مخلص نظام و انقلاب هستند.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به نیاز جامعه امروزی به فعالیت های فرهنگی و تلاش بیش از پیش اساتید در این راستا افزود: این قشر به واسطه برخورداری از نقش والا و بی نظیر در جامعه، می توانند در حرکت رو به جلو و یا به عقب جامعه دخیل باشند.

وی بر ارتقای بیش از پیش سطح علمی اساتید دانشگاه تاکید و تصریح کرد: اساتيد نباید قانع به اطلاعات موجود باشند، می طلبد تا اساتید علم خود را به جديدترين مسائل روز ارتقا دهند و همزمان با رشد علم حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر اینکه در علوم انسانی غرب انحرافاتی وجود دارد تاکید کرد: اساتيد علوم غرب را بخوانند اما بدانند که در همين علوم انسانی غرب نیز كلي انحرافات وجود دارد، اساتید باید خود را در برابر فرهنگ غرب حفظ کنند.

آیت الله نعیم آبادی همچنین با تاکید بر اینکه اساتید در برابر فرهنگ منحط غرب رنگ خود را نبازند، گفت: اساتید تحليل هاي افراد با دانش اندک را نپذیرند.

وی با اشاره به عدم وجود حد و مرز برای علم و دانش تصریح کرد: اساتید باید همگام با پیشرفت و ترقی علم حرکت کنند و دانش خود را به آخرین نظریات در هر زمینه ای مجهز کنند.

امام جمعه بندرعباس به جایگاه علمی و عارفانه شهید چمران اشاره داشت و بیان کرد: جايگاه علمي و ولایتمداری شهید چمران سبب شد تا روز شهادت وی را به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری کنند.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه بسيج اساتيد دو پیام دارد افزود: ارتقای سطح علمی استان هرمزگان و تلاش براي هرچه بیشتر دینی كردن دانشگاه هاي کشور دو پیام مهم این روز است./302/851/ب1

ارسال نظرات