۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۰۶۹۶۰
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

راهپیمایی روز قدس خنثی کننده توطئه‌های استکبار جهانی است

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین گفت: راهپیمایی روز قدس بسیاری از توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی کرده، آنان را متوجه حضور مردم جهان می‌سازد و اقتدار مسلمانان را به دنبال خواهد داشت.
روز قدس

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسادر قزوین، با اشاره به اهمیت برپایی راهپیمایی روز جهانهی قدس، گفت: برپایی روز قدس از چند جهت دارای اهمیت است، از جمله اینکه این کار دفاع از مسجد الاقصی به عنوان مکانی مقدس برای تمام مسلمانان بوده و ساخت و ساز  صهیونیستها در این مکان مقدس و به سیطره در آوردن آن کاری نا شایست است و باید علیه این اقدام فعال بود.

وی در ادامه افزود: فلسطین خط مقدم مبارزه با صهیونیسم است و از این رو لازم است از آنان حمایت شود، ضمن اینکه حمایت از آنان حمایت از مظلومین سایر کشورها نیز به شمار می‌آید.

حجت الاسلام عباسی سپس حمایت از مردم فلسطین را بر آمده از حس نوع دوستی دانست و عنوان کرد: دفاع از مظلومین عالم،  اقتضای حس نوع دوستی به عنوان یکی از پیامهای ماه مبارک رمضان است و شرکت در راه پیمایی روز جهانی قدس مبارزه با دشمنان پلید و شناخته شده مسلمانان و بشریت و اقدام افرادی که قصد آزاد بودن، آزادگی داشتن و حمایت از مظلوم را دارند به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم امور دنیا اصلاح شود، باید صهیونیسم نباشد، ظلم این گروه به اندازه‌یی است که حتی جوانان فلسطینی را برای برپایی نماز به مسجد الاقصی راه نمی‌دهند چرا که از نیروهای جوان می‌ترسند.     

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین با بیان اثرات حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، ابراز داشت: راهپیمایی روز قدس بسیاری از توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی کرده و آنان را متوجه حضور مردم جهان می‌سازد، همچنین مظلومین فلسطین و سایر کشورها احساس  دلگرمی، قدرت و شوکت کرده و در مبارزات بیشتر مصر و پایدار خواهند بود و در نهایت قدس اقتدار مسلمانان را  به دنبال خواهد داشت.

وی با تأکید بر نقش علما و روحانیت در روز قدس، خاطرنشان کرد: از این جهت که روحانیت نقش هدایت جامعه را بر عهده دارد و این امر به خاطر جامع بودن اسلام هدایت سیاسی را نیز شامل می‌شود، روحانیانی که خود را اسلام شناس می‌دانند در راهپیمایی حضور می‌یابند.

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: وظیفه یک حوزوی تنها حضور در راهپیمایی نیست، بلکه لازم است با تشویق، سایر افراد را نیز به صحنه آورد./955/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات