۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۰۶۹۸۴
آیت الله قرهی تشریح کرد؛

امنیت، رهاورد مقاومت و دفاع

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) گفت: در اداره مملکت روحیه سازش کارساز نیست؛ با ایستادگی در مقابل ظالم می‌توان عزت و امنیت کشور را حفظ کرد.
آیت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی تولیت مدرسه امام مهدی(عج)، در مراسمی که در مهدیه قائم المنتظر(عج) تهران برگزار شد، درباره عدم ایستادگی در برابر ظالم و عذاب تمام مردم، گفت: اگر مردم شاهد ظلم ظالمی باشند اما او را بازندارند و اعتراض نکنند، همه‌ مردم دچار عذاب می‌شوند؛ چون خداوند عمومیت می‌دهد و عامه‌ مردم معذب به عذاب الهی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اعتراض به حاکم ظالم به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: سکوت در برابر ظالم، سبب نزول بلای الهی به تمام مردم است.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) در رابطه با هویت حاکمیت دینی ابراز داشت: هویت حاکمیت دینی این است که انسان در عین حال که خودش برای حق دیگران ارزش قائل است، در مقابل ظالمان عالم نیز بایستد، ظالم هر جای عالم که باشد، باید در مقابل او ایستاد.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال عادل محض است و ظلم نمی‌کند گفت: برخی از اعمال انسان‌ها نظیر سکوت در برابر حاکم زورگو سبب عذاب آنها می‌شود. به فرمایش پیامبر اکرم(ص)، اگر با ظالم مقابله نکنید عذاب بر شما می‌آید؛ بنابراین همواره باید با قوت و قدرت باشید و هر چه می‌توانید، خودتان را قوی‌تر کنید.

آیت الله قرهی با اشاره به اظهارنظری که از سوی شخصی راجع به پرتاب موشک مطرح شده بود و گفته بود دوره، دوره‌ موشک نیست، عنوان کرد: چطور دوره موشک نیست در حالی‌که شاهد امروزه شاهد خلع سلاح سوریه و عراق هستیم. اگر حشدالشعبی نبودند، عراق نیز از بین رفته بود. سوریه مانند حشدالشعبی را نداشت که از دست رفت. اما در عراق، حشدالشعبی و فرمان ولایت و فتوای مرجعیت عامل شد که پیروز شده و جلو بروند.

وی افزود: امروز اگر کشوری توان دفاعی نداشته باشد، او را بیچاره می‌کنند. ولی شاهد بودیم که در ایران چطور جواب ترقه بازی‌های‌شان داده شد. اگر امنیت نبود، در این ساعت از شب نمی‌توانستیم دور هم جمع شده و مناجات کنیم. در حال حاضر در شهری مثل بغداد نمی‌توان در این ساعت به راحتی عبور و مرور کرد.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) با اشاره به روایتی با این مضمون که اگر به ظالم سیلی نزنید، خودتان به عذاب گرفتار می‌شوید اظهار داشت: اگر در مقابل عمل شخص ظالم، ایستادگی نکنیم، در دنیا و آخرت به عذاب گرفتار خواهیم شد؛ بنابراین بحث کمک ایران به سوریه، اولاً دفاع از حرم حضرت زینب(س)، ثانیاً جنگیدن با دشمن در مرزهای دورتر از خاک کشور است.

وی در ادامه ابراز داشت: ممکن است فتنه‌هایی وجود داشته باشد ولی ناراحتی ندارد و خیر است. شاید برای ملت و کشور زحمت داشته باشد، اما داعش و حامیان سرسخت آن از جمله «آمریکا»، «انگلیس»، «عربستان سعودی»، «رژیم غاصب صهیونیستی» به فضل الهی سیلی محکمی خواهند خورد.

آیت الله قرهی با بیان اینکه ایستادگی ولایت فقیه و مردم در مقابل ظالم، عزت و افتخار به همراه دارد گفت: با روحیه‌ سازش، نمی‌توان مملکت را اداره کرد. بهره‌مندی از نعمت ولایت فقیه، جای شکر مضاعف دارد وگرنه پیش از این کشور ما نیز از دست رفته و داعش به کشور رسیده بود.

وی با بیان اینکه حامیان حقوق بشر در حالی دم از صلح می‌زنند که اقداماتی چون تولید و ‌فروش سلاح انجام می‌دهند خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی که فلسطین را اشغال کرده، به اندازه‌ای سلاح و بمب‌های اتمی دارد که با آن می‌تواند دنیا را نابود کند./966/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات