۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۰۷۷۲۵
نایب رییس اتحادیه علمای بلاد شام درگفت‌وگو با رسا:

"ناتوي عربي" طبلی توخالی است/ مقاومت اسلامی کلیدواژه آزادسازی فلسطین

یکی از علماي اهل تسنن فلسطینی تاکید کرد که امام خمینی هرگز به مساله فلسطین از زاویه سنی ـ شیعی یا فارسی ـ عربی نگاه نکرد بلکه آن را مساله ای اسلامی و انسانی می‌دانست.
شیخ عبدالله کتمتو

شیخ عبدالله کتمتو، نایب رییس اتحادیه علمای بلاد شام در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به دسیسه دشمنان علیه محور مقاومت، تصریح کرد: علی رغم همه دشمنی‌هایی که در راستای تقویت جایگاه رژیم صهیونیستی صورت می‌پذیرد اما محور مقاومت توانسته معادلات منطقه را تغییر دهد و فضای جدیدی را رقم بزند.

وی افزود: این محور توانسته قدرت و کارایی خود را به همگان به اثبات برساند و با وجود برخی بی‌مهری‌ها نبض اصلی ملت اسلامی باشد.

این عالم فلسطینی ساکن سوریه اشغال فلسطین را مساله محوری اسلام دانست و گفت: ایستادگی در برابر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها وظیفه یکایک مسلمانان است و نمی‌توان آن را مختص حاکمان و حکومت‌ها دانست. دشمن هرکاری که بکند و هر توطئه ای را که طراحی کند نمی‌تواند مردم را از اندیشه و مطالبه گری در مورد فلسطین محروم کنند. هیچ انسانی را نمی‌توان از مقدسات و باورهایش به اجبار دور ساخت.

عادی سازی روابط با اسرائیل ادامه پروژه استکبار است
کتمتو با انتقاد از عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: تلاش برخی رژیم‌های عربی برای عادی سازی روابط در واقع استمرار پروژه دولت‌های استکباری در منطقه است. از بدو تشکیل حکومت‌ها نوعی از اندیشه استبدادی و استعماری در فضای روابط بین الملل حاکم شده بود که در مقابل آن جبهه انقلابی شکل گرفت. بی شک با تلاش‌هایی که برای مقابله با استبداد شاهد هستیم خداوند متعال به مستضعفان و مجاهدان نصرت و یاری خود را عطا می‌فرماید و جبهه حق را به پیروزی می‌رساند.

وی تاکید کرد که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس مجریان طرح‌های صهیوـآمریکایی هستند. وی تلاش حاکمان عرب برای نشر خشونت و جنگ در راستای منافع آمریکا و اسرائیل را محرز دانست و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ حاکمان حاشیه خلیج فارس هیچگاه حامی و پشتیبان مسلمانان نبوده و به مشکلات و مسائل آن‌ها اهمیت نداده اند. بعد دیگر ماجرا این است که حکومت‌هایی که درصدد عادی سازی روابط هستند بی شک از سوی ملت‌های خود مورد لعن و نفرین قرار می‌گیرند.

کتمتو تصریح کرد: دشمن همواره از لحظات تاریخی و نقطه عطف‌ها سوءاستفاده کرده است، به این ترتیب که هنگام ضعف کشورهای عربی شخصیت‌های دست نشانده خود را به عنوان حامیان امت اسلامی و جهان عرب جا زده است و این افراد پس از رسیدن به قدرت به اسلام و مردم پشت کرده اند. آنها با یهود بیعت کردند و مستکبران را به برادران دینی و عرقی خود ترجیح دادند.

از دید ترامپ کشورهای عربی گاوهای شیرده هستند
این عالم فلسطینی عنوان ناتونی عربی را یک طبل توخالی توصیف و تصریح کرد: مساله اتحاد با اسرائیل نشانگر خدانترسی حکام عرب و هراس آنها از رژیم صهیونیستی است. جنگ فراگیر، ایجاد ائتلاف و یارکشی علیه مقاومت نشانگر تاثیرگذاری این محور و دستاوردهای آن است. آزادسازی جنوب لبنان، جنگ سی و سه روزه و جنگ‌های نوار غزه نشان داد که محور مقاومت روز به روز می‌تواند به اهداف خود نزدیک تر شود. مقاومت اسلامی پیشروی مبارزه با کفر و تکفیر و کلیدواژه همه آزادگان دنیا برای آزادسازی فلسطین است.

وی افزود: امکان دارد گاهی لحظات تلخی را شاهد باشیم اما در طول تاریخ هیچگاه چنین جایگاهی را در مقابله با استکبار و ارتجاع نداشته ایم. همواره ظلم با قدرت خود می‌توانست مظلوم را شکست دهد اما به امید خدا امروز با تکیه بر خداوند ومتعال به پیروزی می‌رسیم.

کتمتو سفر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را نشانگر نزدیکی این دو رژیم دانست و گفت: آنچه در مورد ترامپ واضح است نگاه تجاری و منفعت گرایانه او است. رییس جمهور جدید آمریکا کشورهای عربی را گاوهای شیردهی تصور می‌کند که باید آنها را دوشید.

امام خمینی فلسطین را مساله ای اسلامی و انسانی می‌دانست
«اختلافات کنونی کشورهای عربی با قطر نتیجه اقدامات ترامپ است» شیخ عبدالله کتمتو با تاکید براین موضوع اظهار داشت: حاکمان عرب تصور می‌کنند با ولخرجی می‌توانند حکومت‌های خود را استمرار ببخشند اما تاریخ اثبات خواهد کرد که آنها سخت در اشتباه بوده اند. امروز دعوای کشورهای حاشیه خلیج فارس در مورد سهم هریک از پرداخت به دونالد ترامپ است.

وی با اشاره به برگزاری پرشور روز جهانی قدس در ایران و سایر کشورها، خاطرنشان کرد: روزی که امام خمینی (ع) جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کرد به دنبال آن بود تا چشم مسلمانان را به بیت المقدس، قبله اول مسلمانان بدوزد و گرد و غبار مهجوریت را از آن کنار بزند.

نایب رییس اتحادیه علمای بلاد شام با تاکید براینکه قدس ملک شخصی حکومت یا شخص خاصی نیست که بخواهد آن را هبه کند، تصریح کرد: این مکان مقدس متعلق به همه مسلمانان است. هیچ کس اجازه ندارد از حقوق مشروع مسلمانان و فلسطینیان بگذرد. فلسطین مساله ای فرامرزی و فرادینی است. امام خمینی هم هرگز به این مساله از زاویه سنی ـ شیعی یا فارسی ـ عربی نگاه نکرد بلکه آن را مساله ای اسلامی و انسانی می‌دانست.

وی در پایان خواستار حمایت فرهیختگان، علما و شخصیت‌های سیاسی از مقاومت اسلامی شد و گفت: برای مقابله با توطئه‌ها و نقشه‌های استکبار جهانی باید دست به دست هم دهیم و به گام برداشتن در این مسیر ادامه دهیم./983/ب913/ک

 

ارسال نظرات