۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۰۷۷۹۵

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌ شرقی در بستر بیماری قرار گرفت

حجت‌الاسلام ‌‌والمسلمین احمد غروی، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌‌شرقی این روزها در بستر بیماری قرار گرفت.
عیادت از غروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی امروز با حضور در منزل حجت‌الاسلام ‌‌والمسلمین احمد غروی توتونچی از این استاد برجسته حوزه و دانشگاه عیادت کرد. جبارزاده در این دیدار در جریان وضعیت جسمانی این روحانی برجسته منطقه آذربایجان قرار گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین غروی توتونچی از شخصیت‌های برجسته و مؤثر در مجموعه حوزه و دانشگاه است، ابراز امیدواری کرد علما و دانشگاهیان همچنان از وجود پرخیروبرکت ایشان بهره‌مند شوند.

جبارزاده همچنین خواستار ثبت خاطرات ماندگار حجت‌الاسلام والمسلمین غروی توتونچی، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌‌شرقی به‌منظور بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند وی در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی شد و گفت: جامعه حوزوی و دانشگاهی استان نیازمند وجود چنین شخصیت وارسته، فاضل و متعهدی است.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد غروی تبریزی مشهور به توتونچی در سال ۱۳۱۹ ه‍.ش در خانواده‌ای اهل علم و فضل در تبریز دیده به جهان گشود. تحصیلاتش را از مکتب‌خانه‌ای در زادگاهش آغاز کرد و به فراگرفتن قرآن پرداخت. آنگاه به تحصیل در مدارس جدید روی آورد و تا مقطع متوسطه ادامه داد. 

سپس به سفارش پدر و نزد ایشان به تحصیل مقدمات علوم دینی پرداخت. آن‌گاه در سال ۱۳۳۶ وارد حوزه علمیه تبریز شد و بخش دیگر مقدمات و سطح را فراگرفت. پس از آن برای تکمیل تحصیلات راهی حوزه علمیه قم گردید و از محضر اساتید گران‌قدر حوزه، دروس خارج فقه و اصول را آموخت. استاد غروی ضمن فراگیری فقه و اصول به تحصیل فلسفه و کلام پرداخت. 

وی ضمن تحصیل علوم دینی به تدریس همت گماشت و از این رهگذر فضلا و طلاب بسیاری را تربیت کرد. استاد غروی در کنار تدریس در حوزه، بر تدریس در دانشگاه نیز همت گماشت و از سال ۱۳۶۰ ه‍.ش به تدریس در دانشگاه تبریز مشغول شد. حجت‌الاسلام غروی همچنین به مدت ۲۵ سال، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های تبریز بوده است. 

گفتنی است، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد غروی تبریزی مشهور به توتونچی که به مدت ۲۵ سال، مسؤولیت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های تبریز را عهده‌دار بود، کتاب‌های متعددی را در زمینه تاریخ، عرفان، فلسفه و کلام به رشته تحریر درآورده است./203/935/ب1

ارسال نظرات