۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۰۷۸۰۱
شرح دعای ابوحمزه ثمالی(۱۹)  

عمل به گناهان با امید بستن به خدا تناقض دارد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: کسانی که تنها به خدا امید دارند، اما عمل ندارند، دروغگو هستند؛ چراکه اگر انسان به چیزی امید داشته باشد،آن را طلب می کند و در مسیر رسیدن به آن گام بر می دارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در نوزدهمین جلسه‌ شرح و تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی در جمع طلاب حوزه علمیه مراغه اظهار داشت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعا می فرماید؛ خداوندا می‌دانم که در جایگاه اجابت دعای اهل امید به رحمت خود هستی.

وی با بیان این‌که با عنایت، جود و کرم خداوند متعال گشایش شامل حال بندگان حقیقی می شود، خاطرنشان کرد: فرازهای مختلف دعای شریف ابوحمزه ثمالی با آیات قرآن و آموزه های دینی مطابقت دارد، به عبارت دیگر تمام صفاتی که در این دعا زمزمه می شود، همان‌هاست که در قرآن و کلام رسول خدا و اهل بیت بدان اشاره شده است.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که امید به رحمت و مغرفت الهی همواره در سیره بزرگان دین مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: اگر کسی امید به خدا داشته باشد، همان مسأله انسان را وادار به عمل می کند، عمل در راستای زندگی خدامحور و دین‌مدار، بنابراین تنها امید کافی نیست، بلکه باید در عمل نیز آنگونه که خداوند سفارش کرده، زندگی کنیم.

امام جمعه مراغه ادامه داد: کسانی که تنها به خدا امید دارد، اما عمل ندارند، دروغگو هستند؛ چراکه اگر انسان به چیزی امید داشته باشد، آن را طلب می کند و در مسیر رسیدن به آن گام بر می دارد، همچنین کسی که از مسأله‌ای ترس دارد، از آن فرار می کند، چگونه است کسانی که به رحمت خدا امید دارند، در عمل به سمت گناه و آتش جهنم حرکت می کنند؟

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: امید به بستن به بنده خدا مغایر با آن چیزی است که دین و حضرت حق به آن سفارش کرده است. این‌گونه نباشد که افراد برای مسائل مختلف مقابل بنده‌ای که خود امیدش به خداست، تواضع به خرج دهد، اما در مقابل حضرت باری تعالی خضوع و خشوع نداشته باشد.

وی با تأکید بر این‌که عمل به گناهان با امید بستن به خدا تناقض دارد، یادآور شد: هر کسی که به رحمت و مغرفت الهی امیدوار است، باید نسبت به انجام امور خیر و حسنه اهتمام داشته باشد و غیر خدا را بندگی نکند، در این صورت مورد عنایت و توجه حضرت حق قرار خواهد گرفت./203/935/ب1

ارسال نظرات