۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۵۰۷۹۷۲
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

اسلام احیاگر منزلت اجتماعی زنان

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد حفظ منزلت اجتماعی و هویت زنان را مسأله‌ای مهم در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.
بانوان حجاب

سیده حکیمه صدری، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اهمیت و ضرورت شناخت زنان نسبت به جایگاه و هویت وجودی خودشان بیان داشت: اگر زنان نسبت به ارزش وجودی خویش آگاه باشند در برابر آسیب ها مصون هستند.

وی با اشاره به شاغل بودن برخی بانوان افزود: بانوان باید هوشیار باشند که محیط اجتماعی بر هویت زنان و جایگاه آنان لطمه ای وارد نکند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد با تأکید بر اینکه زنان شاغل باید مواظب باشند که موقعیت اجتماعی آنان به کانون خانواده، جایگاه مادر بودن و همسرداری صدمه نزند، عنوان داشت: زنان از جایگاه رفیعی برخوردار هستند و این قشر باید هوشیار باشند که این جایگاه نزول نکند.

وی فرهنگ سازی و بصیرت بخشی را لازمه حفظ و ارتقای جایگاه زنان عنوان کرد و گفت: زن دُری است که باید درون صدف حفظ شود، زنان باید این واقعیت را درک کنند که پوشش آنان مانع از حضور این قشر در اجتماع نمی شود بلکه به جایگاه و شخصیت زنان عزت می بخشد.

صدری با تأکید بر اینکه زنان باید اصالت خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: حفظ این اصالت از ضربه زدن به خانواده و جامعه جلوگیری می کند.

وی اظهار داشت: پایبندی به اصول و اعتقادات اسلامی و دینی در تحکیم بنیان خانواده و حفظ حریم خانواده مؤثر است و بی شک هویت و منزلت اجتماعی زنان را احیا می کند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد بیان کرد: دستگاه های فرهنگی، مبلغان و حوزه های علمیه باید در جهت تبیین جایگاه و هویت زنان نقش آفرینی کنند./9459/ت302/س

ارسال نظرات