۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۰۷۹۷۶
نماینده کنگره آمریکا:

سیاست تغییر «رژیم» از سوی آمریکا تروریسم را تقویت کرده است

نماینده دمکرات ایالت «هاوایی» در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: رسانه‌های جمعی و سیاستمدارن آمریکا تبعات مرگبار جنگ‌های این کشور که برای تغییر حکومت کشورهای دیگر انجام شده‌اند را نادیده می‌گیرند.
تروریسم

به گزارش خبرگزاری رسا، «تولسی گابارد»، نماینده دموکرات ایالت «هاوایی» در مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید رسانه‌های جمعی و سیاستمدارن کشورش تبعات مرگبار جنگ‌های آمریکا که برای تغییر حکومت کشورهای دیگر انجام شده‌اند را نادیده می‌گیرند. 

وی در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوال شبکه خبری «راشاتودی» گفت: «فکر می‌کنم تلاشی هماهنگ هم از جانب برخی در رسانه‌ها و هم از جانب عده زیادی در سیاست و هم از جانب دستگاه سیاست خارجی آمریکا در جریان هستند که از تداوم این جنگ‌ها برای تغییر حاکمیت (کشورها) حمایت می‌کنند.»

این نماینده کنگره اضافه کرد: «(این تلاش‌ها)، واقعاً حقایق مربوط به اینکه تبعات این جنگ‌ها در کشورهایی نظیر عراق و لیبی و سوریه چه بوده‌اند را نادیده می‌گیرند. هر گاه ما در این جاها جنگ به پا کرده‌ایم گروه‌های تروریستی مانند القاعده را تقویت کرده‌ایم یا باعث ایجاد داعش شده‌ایم و این باعث رنج فراوان و کشتار مردم این کشورها شده است.»

«گابارد» در حال تلاش برای جلب حمایت نمایندگان آمریکایی برای طرحی قانونی با عنوان «توقف تسلیح تروریست‌ها» است که  ژانویه سال جاری در مجلس نمایندگان آمریکا آن را ارائه کرده است. این طرح، خواستار منع حمایت دولت آمریکا را از گروه‌های تروریستی مانند داعش، القاعده و جبهه‌النصره در سوریه است. 

این نماینده ایالت هاوایی که قبلاً به سوریه سفر کرده و با «بشار اسد»، رییس‌جمهور سوریه دیدار داشته در اظهاراتی در دسامبر سال 2016 در کنگره آمریکا گفت: «ما باید این جنون را متوقف کنیم. باید از تسلیح تروریست‌ها دست بکشیم.»/۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات