۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۰۸۰۰۷
مفتی اعظم سوریه:

آمریکا بدنبال ایجاد دشمنی میان قومیت‎های خاورمیانه است

اعظم سوریه در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: آمریکا می خواهد میان عرب ها و کردها و همچنین میان عرب‎ها و ایرانی‎ها با دستاویز تنوع مذهبی بذر کینه و دشمنی بکارد.
احمد بدرالدین حسون

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ «احمد بدرالدین حسون» مفتی اعظم سوریه شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: آمریکا می خواهد میان عرب ها و کردها و همچنین میان عرب ها و ایرانی ها با دستاویز تنوع مذهبی بذر کینه و دشمنی بکارد.

شیخ «احمد بدرالدین حسون» افزود: می خواهم به مردم موصل این مژده را بدهم که آزادی نزدیک است.

مفتی اعظم سوریه خطاب به نشست عربی - آمریکایی که در ریاض برگزار شد، گفت: با ترامپ نشست برگزار و تکریمش کردید اما جرات نداشتید حتی یک کلمه از اسرائیل بگویید.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تروریسم را به وجود آورده و از آن حمایت می کند.

شیخ احمد بدرالدین حسون گفت: می خواهم به برخی از علمای دینی که در تروریسم دست دارند بگویم با دستان خودتان قبر خودتان را کندید.

وی اضافه کرد: تروریسمی که مکه و مدینه را هدف قرار داد، همان تروریسمی بود که علامه شیخ محمد سعید البوطی را [سال 2013 در انفجار انتحاری در دمشق] ترور کرد.

مفتی اعظم سوریه خاطرنشان کرد که برخلاف برخی از کشورها، سوریه نام خود را حفظ کرد و عربی باقی ماند و به تاریخ خود وفادار است.

وی همچنین درخصوص سفر اخیر بشار اسد به حماه سوریه گفت: تنها دو نفر از محافظان رییس جمهوری در نماز عید فطر همراه او بودند و سایرین همه از مردم شهر حماه بودند.

رییس جمهوری سوریه روز یکشنبه نماز عید سعید فطر را در مسجد النوری در مرکز شهر حماه اقامه کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات