۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۰۸۰۶۵

دولت پاکستان در حق شیعیان این کشور کوتاهی می‎کند

رهبر یکی از احزاب اپوزیسیون دولت پاکستان با بیان این که عدم توجه نخست‌وزیر به منطقه پاراچنار ظلم به شیعیان این کشور است گفت: که آیا نواز شریف این منطقه را جزو پاکستان نمی‌داند؟
عمران خان

به گزارش خبرگزاری رسا، «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان گفت: جای بسیار تاسف است که نواز شریف تنها از «بهاولپور» بازدید کرده و نسبت به مردم سایر مناطق مانند پاراچنار و کویته کم‌توجهی می‌کند.

وی افزود: نواز شریف برای دلجویی از خانواده قربانیان سانحه آتش‌سوزی تانکر حمل سوخت به «بهاولپور» رفت ولی چرا برای دلجویی از شیعیان مظلوم پاراچنار و کویته به این شهرها سفر نمی‌کند؟

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: شیعیان کویته و پیشاور نیز پاکستانی هستند و نواز شریف باید به آنها توجه کند زیرا آنها نیز نیازمند دلجویی هستند.

عمران خان  خاطرنشان کرد: نخست‌وزیر طی سخنانش در «بهاولپور» به محرومیت مردم پاراچنار و کویته اعتراف کرد.

انفجارهای پیاپی چندی قبل در کویته و پیشاور باعث کشته شدن بیش از 150 نفر شد و مردم این مناطق در اعتراض به سیاست‌های امنیتی که دولت پیش گرفته به اعتصاب گسترده و سراسری روی آوردند.

«نواز شریف» که به لندن سفر کرده بود با فشار رسانه‌ها و احزاب مختلف مجبور با بازگشت زودتر از موعد به پاکستان شد.

وی پس از بازگشت به پاکستان به شهر بهاولپور رفت که 140 تن از مردم آن در جریان آتش‌سوزی تانکر حمل سوخت جان خود را ازدست داده بودند اما به شهرهای پاراچنار و کویته سفر نکرد.

اعتصاب مردم این مناطق از پنج روز گذشته تاکنون ادامه دارد و رهبران شیعی پاکستان اعلام کرده‌اند تا زمانی که مطالبات آنها برآورده نشود این اعتراض‌ها ادامه دارد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات