۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۰۸۱۴۶
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد:

انقلاب اسلامی ایران مانع اجرای نقشه‌های آمریکا است

نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران مانعی بر تمام نقش‌های آمریکا مبنی بر ایجاد تنش در کشورهای اسلامی برای حفظ قدرت اسرائیل غاصب شده است، انقلاب اسلامی ایران یک جریان مقاومت را برگرفته از دفاع مقدس و واقعه هفت‌تیر در دنیا شکل داد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی در سی‌وششمین سالگرد ترور شهدای هفتم تیر که شامگاه چهارشنبه در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد با اشاره به اینکه مشکل بشری از ایستادگی در مقابل حق نشأت می‌گیرد اظهار داشت: بسیاری از انسان‌ها حق را می‌پذیرند اما در مقابل آن عمل نمی‌کنند و او را ضایع می‌نمایند.

وی ادامه داد: در جوامع اسلامی امام علی(ع) پس از ربع قرن از تشکیل حکومت اسلامی شاهد جامعه‌ای بود که حق را درک می‌کردند، اما در رفتار به شکلی دیگر عمل می‌کردند، تا جایی که افرادی که خود نیز امام علی(ع) را انتخاب کرده بودند در مقابل امیرمونان(ع) ایستادگی کردند.

نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تاریخ انقلاب اسلامی ایران بازگو کننده سخن رهبری حقگو است، کسی که پرچم اسلام را برپایه ربوبیت برافراشته کرد، بنابراین ایستادگی برای حق رمز پیروزی است، در ابتدا سال‌های انقلاب افرادی چون شهید بهشتی و یارانش توانستند قانون اساسی را برپایه موازین اسلامی وضع کنند و این کاری مهم به شمار می‌رفت.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد تاکید کرد: ترورهای دهه 60 سبب استقامت و تکیه مردم بر مبانی دین اسلام شد، در اصل شهادت‌هایی که در این زمان رخ داد کشور ما را به یک جبهه مقاومت تبدیل کرد، در این اتفاقات وحدت مردم ما بیشتر شد و سبب شد در دو جبهه داخلی و خارجی بتوانیم پیروز باشیم، در اصل مردم مبانی اسلام و تمسک به آن را فهم کرده بودند.

وی افزود: امام راحل هم از ابتدا در دو جبهه داخلی و خارجی مبارزه را آغاز کرد، در داخل به دنبال سرنگونی استبداد پهلوی و در خارج به دنبال ریشه‌کن کردن استکبار جهانی بود، در همین روزگار بود که پس از شکست اعراب در جنگ و از دست دادن بیت المقدس امام راحل نهیب خود را به آمریکا زد، مقام معظم رهبری نیز در این ایام دغدغه حرکت مردم به سوی اسلام و توسل به مبانی و اصول دینی را داشتند.

نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر جبهه‌‌ای با موازین اسلامی که در مقابل دشمنی چون آمریکا و اسرائیل بایستد ما از آن حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما در این زمینه با کمترین هزینه حمایت خود را آغاز می‌کنیم، چنانچه کشور ایران در دفاع مقدس و سرنگونی رژیم شاه این موضوع را نشان داده است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد ابراز داشت: اقتدار امروز ایران با همه وجود برای دنیا قابل لمس است، امروز قدرت مقاومت کشورهایی چون لبنان، عراق، یمن، بحرین و سوریه برگرفته از ترورهایی چون هفت‌تیر 60 است، این اقدامات و مقاومت مردم ایران و مبارزاتی همچون دفاع مقدس الگویی برای مقاومت تمام عیار کشورهای اسلامی در مقابل آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه امروز تمام روسای آمریکا زخمی کهنه را از ایران بر خود یدک می‌کشند تصریح کرد: عملکرد امام راحل در مقابله با آمریکا و شکست‌های پیاپی آنها در موضوع ترورها و تحریم‌ها همچون زخمی بر روی آنها مانده است، دنیا خود را به آب و آتش زد ما انرژی هسته‌ای نداشته باشیم اما با قدرت داخلی به این فن‌آوری رسیدیم.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد مطرح کرد: انقلاب اسلامی ایران مانعی بر تمام نقش‌های آمریکا مبنی بر ایجاد تنش در کشورهای اسلامی برای حفظ قدرت اسرائیل شده است، انقلاب اسلامی ایران یک جریان مقاومت را برگرفته از دفاع مقدس و واقعه هفت‌تیر در دنیا شکل داد، بنابراین ما امروز نباید از نقشه راه خود خارج شویم زیرا عزت ما از بین می‌رود.

نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ما نیازمند وحدت است، افزود: امروز پرچم وحدت در کشور ما بر دست مقام معظم رهبری است، بنابراین برای اینکه داین وحدت و جبهه مقاومت حفظ شود باید از فرمایشات و نقشه راه رهبری پیروی کنیم، ما در جبهه مقاومت به دنبال خداشناسی و تکیه بر قدرت الهی هستیم، اقتدار سیاسی، علمی و استقلال کشورهای منطقه در کنار هم از دستاوردهای جبهه مقاومت است.

وی در پایان گفت: در بحران‌ها باید مدیریت لازم را داشته باشیم، ما در برابر آمریکایی ایستاده‌ایم که امروز قدرت نظامی آن دو برابر اروپا شده و قلب اقتصاد دنیا در نیویورک می‌تپد، با این وجود این قدرت بزرگ شیطانی در مقابل ایران به زانو درآمده است./۲۰۱/۸۱۶/ب۱

ارسال نظرات