۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۰۸۱۵۴
رییس ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر:

هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای آشنایی با جنایت های ضدبشری استکبار جهانی است

حجت الاسلام سپهر گفت: دست آمریکا در همه جنایت ها وجود دارد و هفته حقوق بشر آمریکا فرصتی برای تبیین حقوق بشر آمریکا درباره ترور و تروریسم به ویژه در کشورمان خواهد بود.
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، رییس ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر، در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر که شامگاه گذشته در مسجد جوادالائمه پادادشهر اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه اندیشه های شهید بهشتی امروزه در رهبرمعظم انقلاب متجلی است، خاطرنشان شد: شهید دکتر بهشتی به همراه جمع کثیری از اندیشمندان، نمایندگان، وزرا و خردورزان والای اسلام و انقلاب اسلامی مظلومانه در آتش نفاق منافقان و لیبرال ها در فاجعه تروریستی ۷ تیر سوختند.

رییس ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر با بیان اینکه شهید بهشتی تکیه گاهی برای امام راحل بود، ابرازداشت: در زمان شهادت دکتر بهشتی حدیث «و یکون قتل سبعین من الصالحین و علی رأسهم رجل عظیم القدر، یحرقه و یدر رماده فی الهواء» بر سر زبان ها متداول و این فاجعه به عنوان یکی از نشانه های ظهور بیان شده بود.

این مقام مسؤول عدد ۷۲ و واژه مظلومیت را از مشترکات واقعه کربلا و حادثه تروریستی ۷ تیر برشمرد و گفت: در تاریخ برای سیدالشهدا(ع) واژه مظلوم به کار رفته است و امام راحل برای سیدالشهدای ۷ تیر نیز این واژه را به کار بردند.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به هفته بررسی حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: این هفته از ۶ تیر و همزمان با سوء قصد به رهبرمعظم انقلاب آغاز می شود و با فاجعه ۷ تیر، بمباران شیمیایی مردم سردشت توسط رژیم بعث دست نشانده آمریکا، سرنگونی هواپیمای مسافربری کشورمان به وسیله ناو هواپیمابر وینسنس آمریکا، شهادت شهید کجوئی و آیت الله مدنی خاتمه می یابد و بسیار شایسته است که در این هفته جنایت های ضدبشری استکبار جهانی برای جهانیان شرح و تبیین شود.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا بساط ظلم و استبداد و رژیم های آمریکا، آل سعود و صهیونیسم برچیده خواهد شد، تصریح کرد: اندیشه حقوق بشر آمریکا را امروزه در بحرین، عراق، یمن، عربستان سعودی، سوریه، لیبی، افغانستان، پاکستان، فلسطین و لبنان شاهد هستیم.

رییس ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر تصریح کرد: شهیدان چراغ زاده دزفولی، محمدجواد شرافت و حجت الاسلام دانش نمایندگان مردم خوزستان و از فعالان اندیشه های دینی و انقلابی بودند که در حادثه تروریستی ۷ تیر به شهادت رسیدند.

این مقام مسؤول بیان کرد: خون شهدای ۷ تیر ماهیت انحرافی، ضدتوحیدی و اسلامی، و زاویه دار لیبرالیسم و منافقان با اندیشه های امام را برای ملت آشکار کرد و منجر به خروجشان از عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری بدنه نظام شد.

حجت الاسلام با تأکید بر اینکه خون شهید بهشتی و دیگر همرزمانش در استمرار انقلاب اسلامی و تبیین ماهیت نفاق بسیار تأثیرگذار است، تصریح کرد: دست آمریکا در همه جنایت ها وجود دارد و هفته حقوق بشر آمریکا فرصتی برای تبیین حقوق بشر آمریکا درباره ترور و تروریسم به ویژه در کشورمان خواهد بود.

وی بیان کرد: انتظار داریم همایش ها، گردهمایی ها، سمینارها و کنگره هایی راجع به حقوق بشر آمریکایی در کشور صورت گیرد./۲۰۲/۹۴۵۶/ب۱

ارسال نظرات