۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۰۸۱۹۴
مخالفان دولت سوریه:

علاقه‌مند به همکاری با اسرائیل هستیم

در حالی که طی هفته های اخیر در این سو و آن سو خبرهایی درباره نزدیکی کشورهای عربی همچون عربستان سعودی به رژیم صهیونیستی منتشر شده است، برخی از عناصر مخالف دولت سوریه نیز از علاقه مندی شان برای همکاری با تل آویو سخن می گویند.
معارضان سوری

به گزارش خبرگزاری رسا، همکاری با رژیم صهیونیستی برای مقابله با آنچه خطر ایران یا دولت سوریه خوانده می شود این روزها گویی به ابزاری برای کشورهای عربی یا مخالفان دولت سوریه تبدیل شده است.

در این میان سران رژیم صهیونیستی نیز فضای کنونی را فرصتی برای خود برای خروج از انزوا و کاهش فضای دشمنی علیه خودشان می دانند و بارها سخن از همکاری با آنچه کشورهای «معتدل» می خوانند، زده اند.

در این میان زمزمه هایی نیز از همکاری برخی از گروه های مخالف دولت سوریه با رژیم صهیونیستی شنیده می شود. این مساله بویژه در شرایطی که مخالفان طی ماه های اخیر در موقعیت ضعیفی قرار گرفته اند بسیار معنا دار است و می تواند نوعی یاری طلبی از صهیونیست ها باشد.

تارنمای لبنانی «العهد» شب گذشته در خبری به نقل از یکی از جنگجویان مسلح سوری در منطقه القنیطره واقع در مرزهای سوریه با فلسطین اشغالی در مصاحبه با تارنمای صهیونیستی «ان.آر.جی» (nrg) از تمایل وی برای همکاری با رژیم صهیونیستی خبر داد.

«منذر ابوعقاب» ضمن حمایت از حمله های اسرائیل به سوریه و تایید این حمله ها خواستار اقدامات بیشتر و تاثیر گذارتر این رژیم در این زمینه شد.

وی افزود: همه دنیا به ویژه اسرائیل باید بدانند که ما با نیروهای حزب الله و ایران می جنگیم و نیروهای بشار الاسد در این جنگ فاقد هرگونه نقش محوری هستند.

ابوعقاب خطاب به اسرائیل گفت: اگر خواهان برقراری آرامش در مرزهایتان هستید باید در جنگ سوریه دخالت کنید. این کار نه به خاطر ملت سوریه بلکه برای امنیت خودتان است چون شما نمی خواهید ایران که به دنبال نابودی اسرائیل است در مرزهایتان مستقر شود.

در همین رابطه «محمد عدنان» از فعالان جنبش موسوم به «صلح برای سوریه» نیز که در حال حاضر در ترکیه اقامت دارد در گفت و گو با این تارنمای اسرائیلی گفت: شراکت با اسرائیل در حال حاضر جریان دارد.

وی گفت: ما بدون هیچ ترسی و با شجاعت تمام اعلام می کنیم که برای شراکت با اسرائیل جایگاه خاصی قائلیم و این کار را درست می دانیم.

این سخنان در حالی مطرح می شود که گزارش های مختلفی از حمایت های رژیم صهیونیستی از تروریست های جبهه النصره در مرز این رژیم با سوریه منتشر شده است/994/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات