۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۰۸۳۱۹
امام جمعه خوی:

نیروهای انقلابی با هوشیاری از سوء استفاده دشمنان جلوگیری کنند

امام جمعه خوی گفت: باید همه نیروهای انقلابی و دلسوز و متعهد جامعه مراقب حفظ نظم، قوانین و آرامش کشور اسلامی بوده و از سوء استفاده دشمنان با هوشیاری تمام جلوگیری کنند.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا به موضوع تلاش و همت اشاره کرد وگفت: بر اساس مفاد روایات متعدد مقابله و مبارزه با تنبلی و کسلی، تقویت و محکم سازی اراده، دارا بودن روحیه اعتماد به نفس و تحمل کردن مشکلات و سختی های زندگی از جمله خصوصیات و ویژگی های برجسته مردان بلند همت است.
حجت الاسلام شکوری گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی مصداق بارز مردان بلند همت در عصر ما هستند که تحولات عظیمی را در جهان ایجاد کردند.
مسؤول شورای فرهنگ عمومی خوی با اشاره به 5 شوال روز ورود حضرت مسلم نماینده حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به شهر کوفه گفت: نظام ناپذیری قبایل بدوی، دنیا طلبی، تبعیت از احساسات، فریب کاری، تناقض در رفتار و مواضع، روحیه تمرد بر حاکمان، تأثیر سریع از تبلیغات و موج سواری و وجود روحیه فرار از مشکلات و سختی ها از جمله علل اساسی بی وفایی نوع مردم و قبایل شهر کوفه در حماسه عاشورا و سایر حوادث و اتفاقات تاریخی این شهر است.
مسؤول مدارس علمیه خوی با تسلیت فاجعه تخریب بارگاه ائمه مظلوم بقیع در روز 8 شوال توسط وهابیان کوردل سعودی اظهار داشت: مفتی مکه در عصر محمد بن عبدالوهاب پایه گذار وهابیت می نویسد محمد بن عبدالوهاب رسماً اعلام کرد تمام مسلمانان شافعی،مالکی،حنفی ،حنبلی ،شیعه و زیدی کافر هستند و اگر بخواهند مسلمان شوند باید به روش وهابیان عمل کنند و 5 شهادت بگویند که شهادت بر کفر خویش و والدین و علمای گذشته از جمله آنها است.

امام جمعه خوی با اشاره به حساسیت ویژه تکفیریان وهابی علیه شیعیان در جهان و صدور فتوا علیه آنان وحمله به بارگاه ائمه و امام زادگان و کشتار شیعیان در کشورهای عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، بحرین، یمن و عربستان اظهار داشت: ریشه همه اینها در وحشت و ترس آنان از جمهوری اسلامی ایران است که احساس خطر جدی می کنند در حالی که از سایر مذاهب چنین خطری را احساس نمی کنند.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به مواضع و تذکرات و توصیه های ولی امر مسلمین در خطبه های نماز عید فطر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند همه نیروهای انقلابی و دلسوز و متعهد جامعه مراقب حفظ نظم، قوانین و آرامش کشور اسلامی بوده و از سوء استفاده دشمنان با هوشیاری تمام جلوگیری کنند.
خطیب جمعه خوی با اشاره به سخنان رهبری در ملاقات با مسؤولان نظام و سفیران کشورهای اسلامی بمناسبت عید سعید فطر اظهار داشت: مقام معظم رهبری راهپیمایی روز قدس ملت شجاع ایران را در حمایت از ملت فلسطین نمونه ای افتخار آفرین از اتحاد اسلامی بر شمردند که مردم شیعه و روزه دار ایران با فلسطینیان سنی مذهب ابراز همدلی و هم دردی می کردند.

وی گفت: همانطور که رهبری فرمودند دنیای اسلام به ویژه روشنفکران و علمای اسلامی باید همانند جمهوری اسلامی مواضع خود را در قبال دشمنان و معارضین صراحتاً اعلام کنند.»/936/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات