۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۰۸۳۲۳
امام جمعه موقت شهرکرد:

اعتقاد عملی به آموزه های دینی ملاک انتخاب مدیران دولت دوازدهم باشد

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: انتظار ما از رییس جمهور این است که برای تعیین وزرا و مسؤولان دولت دوازدهم، اعتقاد عملی به آموزه های دینی را مهمترین ملاک تعیین اشخاص برای مناصب مختلف قرار دهد.
حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد که به میزبانی مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی، پرهیزگاری را تنها راه برون رفت از مشکلات و شبهات دنیا بیان کرد و گفت: به یقین تنها خداوند است که می تواند انسان را از انحراف و گمراهی ها محافظت کند؛ بنابراین باید بکوشیم مسیر زندگی خود را بر اساس آنچه خداوند متعال خواسته قرار دهیم که این کار آسانی نیست.

وی، زیاد استغفار کردن را ویژگی انسان متقی برشمرد و اظهار کرد: هر کس در زندگی زیاد استغفار کند، در کارش فرجی ایجاد می شود تا جایی که گرفتار نمی شود؛ در روایات آمده است اگر مال و ثروت، فرزند و برکات آسمانی می خواهید اهل استغفار باشید.

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه رعایت حلال و حرام الهی سبب گشایش در کارها می شود، ابراز کرد: رعایت تقوای الهی زمان و مکان خاصی ندارد و همه مؤظف به انجام آن هستند اما مسؤولان و مدیران در این بین تکلیفی دو چندان دارند.

وی دقت در انتصاب کارکنان و مسؤولان زیر دست را یکی از مهمترین جنبه های مدیریت کلان بیان کرد و افزود: انتصاب افراد کارآمد از سوی مسؤولان، نشانه خداترسی و تقوای آنها است.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به حکمت 110 نهج البلاغه به بیان ویژگی مسؤولان نظام اسلامی پرداخت و گفت: کسی می تواند امر خدا را در جامعه پیاده کند که در مرحله نخست اهل مسامحه و مدارا کردن نباشد و در رابطه با ارزشهای دینی کوتاه نیاید.

استاد حوزه علمیه سازش کار نبودن با دشمن را دومین ویژگی فردی دانست که می خواهد در جامعه امر خدا را پیاده کند و اظهار کرد: همه باید بدانند سازش با دشمن خدا امکان پذیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه متولی امور اجرایی مردم نباید اهل مطامع دنیوی باشد، تصریح کرد: مسؤولیت پذیری در نظام اسلامی کار آسانی نیست؛ متأسفانه امروز می بینیم از افرادی برای برخی از مناصب دولتی استفاده می شوند که به ارزشهای دینی اعتقاد ندارند و این بزرگترین خطر برای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه در آستانه آغاز به کار دولت دوازدهم هستیم، خاطرنشان کرد: انتظار ما از رییس جمهور این است که برای تعیین وزرا و مسؤولان دولت دوازدهم، اعتقاد عملی به آموزه های دینی را مهمترین ملاک تعیین اشخاص برای مناصب مختلف قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه انتصاب افراد کارآمد در پستهای مختلف حکومتی حق مردم است، افزد: مردم باید این موضوع مهم را به عنوان یک مطالبه جدی از دولتها مطرح کنند و اجازه ندهند هر کسی در انقلاب اسلامی پست بگیرد.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه با بیان اینکه رأی و انتخاب مردم تأثیری در ولایت ندارد، تصریح کرد: در مذهب تشیع، بیعت مردم تنها برای آن است که ولی بتواند جامعه را مدیریت کند.

وی با تأکید بر اینکه امام و ولی حکم از خداوند متعال دارد، خاطرنشان کرد: همه ما بر این باور اعتقاد داریم که امیر مؤمنان 30 سال ولی بودند و این در حالی است که ایشان تنها نزدیک به 5 سال حکومت کردند.

وی بیعت مردم را لازمه امامت ندانست و اظهار کرد: کسانی که بیعت با امیر مؤمنان(ع) را پس از رحلت پیامبر(ص) نپذیرفتند، مرتد شدند و فردای قیامت باید پاسخگوی عمل خود باشند؛ امام در هر زمان و در هر شرایطی امام است حتی زمانی که از سوی مردم بایکوت شود و مورد حمایت قرار نگیرد.

حجت الاسلام فاطمی در ادامه با اشاره به حمله وحشیانه ناوگان آمریکا و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در سال 67 خاطرنشان کرد: آمریکا با این حمله ناجوانمردانه و شهادت مسافران بی گناه ایرانی نشان داد که خوی استکباری جزئی از هویت بی شرمانه اوست و بویی از حقوق بشر نبرده است.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام وحشیانه آمریکا هیچ گاه از حافظه مردم ایران پاک نخواهد شد، گفت: انتظار مردم از مسؤولان نیز این است که در روابط و تعاملات خود چنین اقداماتی را مدنظر داشته باشند و بدانند آمریکا شیطان بزرگ است و اعتماد به او جز ضرر چیزی را به همراه نخواهد داشت.

امام جمعه موقت شهرکرد در پایان با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر منویات رهبری عزت و افتخار را برای انقلاب به همراه خواهد داشت، افزود: مسؤولان نصایح رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود قرار دهند و بدانند که سعادت و عاقبت به خیری تنها زمانی محقق می شود که گوش به فرمان رهبری باشیم./9457/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات