۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۰۸۳۸۳

کشتار غیرنظامیان به بهانه مبارزه با تروریسم

در حمله هوایی ائتلاف تحت امر ‌آمریکا به شهرکی در شمال دیر الزور ۸ غیر نظامی به شهادت رسیدند.
انفجار، بمباران

به گزارش خبرگزاری رسا، هواپیماهای نیروهای ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکایی جنایتی جدیدی بر ضد غیر نظامیان سوری مرتکب شدند و دست کم هشت نفر را در شهرک الصور در حومه شمالی دیرالزور به شهادت رساندند.

منابع محلی و رسانه ای سوریه اعلام کردند جنگنده های نیروهای ائتلاف که به بهانه مبارزه با تروریسم مناطق غیر نظامی را بمباران می کنند در حمله هوایی دیروز به شهرک الصور در حومه شمالی دیر الزور دست کم هشت غیر نظامی شهید و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

منابع محلی و رسانه ای سوریه تاکید کردند جنگنده های ائتلاف تحت امر آمریکا خانه های های غیرنظامیان را در شهرک الصور هدف قراردادند و خسارات زیادی به خانه ها و  وسایل مردم وارد کردند.

هواپیماهای جنگی نیروهای ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز با بمباران روستای الدبلان و شهر المیادین در حومه شرقی شهردیر الزور  بیش از 82 غیر نظامی را شهید و دهها تن دیگر را زخمی کردند که بیشتر قربانیان این حملات زنان و کودکان هستند.

جنگنده های ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا دوشنبه گذشته نیز با بمباران منطقه تل‌ الشایر نزدیک مرز سوریه و عراق و حومه بخش جنوب شرقی شهر الحسکه دست کم 12 عضو یک خانواده را به شهادت رساندند.

این حمله پنج روز پس از حمله هوایی نیروهای ائتلاف به یک گذرگاه آبی بر روی رود فرات در شهر دیرالزور که به شهادت سه غیر نظامی منجر شد ، صورت گرفت.

هواپیماهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا همچنین در تاریخ نهم ژوئن (19 خرداد)  مناطق غربی شهر رقه و منطقه ای بین دو محله المشلب و الصناعه و محله السباهی را با بمب های ممنوعه حاوی فسفور سفید هدف قرار دادند که به شهادت 17 غیر نظامی سوری در این مناطق منجر شد.

آمریکا مدعی است ائتلاف بین المللی تحت امر این کشور که در اوت سال 2014 و بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل شد ، با عناصر داعش در سوریه و عراق می جنگند اما جنگنده های ائتلاف در این مدت بارها مراکز و تاسیسات زیر بنایی سوریه را منهدم کردند و شهروندان عادی را به شهادت رساندند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: صدا و سیما

ارسال نظرات