۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۰۸۴۰۰
امام جمعه نجف:

دولت خودخوانده داعش در عراق ذبح شد

امام جمعه نجف آزادی موصل را تبریک گفت و تصریح کرد: دولت خودخوانده داعش در عراق ذبح شد.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، پیروزی ملت عراق در عملیات آزادسازی موصل را تبریک گفت و تصریح کرد: دولت خودخوانده داعش در عراق ذبح شد و جنایت‎های آنان به پایان رسید.

وی افزود: مجاهدان عراقی در قالب گردان‎های مختلف نظامی برای عملیات آزادسازی غرب استان موصل تلاش بسیاری انجام دادند که باید از آن‎ها تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه نجف اشرف به نقش فتوای جهادی کفایی در پیروزی‎های مجاهدان در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: برای صدور فتوای جهاد کفایی که منجر به تشکیل بسیج مردمی و اتحاد ملی شده است باید دست‎ حضرت آیت الله سیستانی را بوسید.

وی شهدا را شمع راه و زمینه سازی پیروزی بر تروریسم دانست و اظهار داشت: فرماندهان نظامی باید به فکر سایر مناطق تحت اشغال نظیر الحویجة و تلعفر باشند.

حجت الاسلام قبانچی با بیان اینکه بسیاری از شهدای بسیج مردمی از قشر طبقه فقیر جامعه هستند، تصریح کرد: دولت عراق باید اولویت فعالیت‎های خود را خدمت به مردم به ویژه فقرا قرار دهد.

وی با اشاره به اعتراض شدید مردم نجف به قطعی مکرر برق در این استان طی فصل تابستان گفت: روز گذشته شاهد اعتراض خیابانی مردم به وضعیت برق رسانی و عدم عمل به وعده‎های وزیر نیرو در نجف بودیم.

امام جمعه نجف سالروز تخریب قبور ائمه بقیع را گرامی داشت و ادامه داد: وهابی‎ها در سال 1344قمری با شعار توحید همه مذاهب اسلامی را تکفیر و قبور ائمه بقیع را تخریب کردند و اکنون هیچ موضعی نسبت به دشمنان اسلام ندارند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات