۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۰۸۴۲۵
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

نگاه ابزاری و عمل بر اساس تفکر غربی درقبال زن سبب تغییر هویت بانوان می شود

مدیر حوزه‌علمیه قزوین با بیان عوامل دور شدن جامعه زنان از رسالت اصلی خود گفت: وارد شدن تفکرات غربی در کشور و نگاه ابزاری به زن باعث می‌شود حقوق زنان ضایع شده و شاهد تغییرات هویتی در جامعه زنان باشیم.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌ علمیه قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به ارزش و اعتبار زن گفت: ارزش و اعتباری که زن در جامعه دارد از جانب خداوند لحاظ شده و خداوند زن را ارزشمند آفریده و وظایف، تکالیف و حقوق او نیز متناسب با همین کرامت است.

وی ادامه داد: کارهای تربیتی، همسر داری و خانه داری از وظایف اصلی یک زن و متناسب با هویت او است، شرکت در فعالیتهای اجتماعی که گاهی لازم و واجب است باید در محور و راستای وظایف و حقوق زنانه خود فعال باشند.

حجت الاسلام عباسی درباره میزان آگاهی زنان جامعه نسبت به هویت اصلی خود ابراز داشت: زنان در جامعه به صورت نسبی با حقوق خود آشنایی دارند، البته باید توجه داشت که برای رعایت حقوق آشنایی تمام افراد مانند همسران، فرزندان و دولتمردان نیز ضروری ست.

وی با بیان اینکه تساوی در حقوق زن و مرد باطل است، اظهار داشت: قائل بودن به تساوی حقوق زن و مرد امری باطل بوده و عدالت در حقوق قابل پذیرش است، چرا که افراد در خلقت و از نظر روحیات و توانایی‌ها و قابلیتها مساوی نیستند.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین خاطر نشان کرد: در سیاستهای کلان اجرایی و اقدامات مسؤولان گرایش به سمت هویتهای اصلی زنان نسبی است و گاهی تفکرات و ملاکهای غربی مبنا قرار گرفته و گاهی آموزه‌های دینی و اسلامی در این زمینه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی سپس با بیان عوامل دور شدن جامعه زنان از رسالت اصلی خود ابراز داشت: وارد شدن تفکرات غربی در کشور، ارتباطی که با جهان خارج برقرار می‌شود، ناهنجاری‌هایی که در جامعه امروز وجود دارد و تفکرات دنیا طلبانه و نگاه ابزاری به زن باعث می‌شود حقوق زنان ضایع شده و شاهد تغییرات هویتی در جامعه زنان باشیم.

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: توجه و آشنایی با حقوق عرفی،‌عقلی و شرعی موردی است که لازم است نه تنها در جامعه زنان بلکه در جامعه مردان نیز مورد توجه قرار گرفته و مردان نیز نسبت به حقوق و وظایف خود آشنایی داشته باشند./955/ت۳۰۲/ج۱

ارسال نظرات