۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۰۸۴۸۴
رییس کل دادگستری خراسان رضوی:

شهید بهشتی دستگاه قضایی با محوریت قوانین شرعی را پی ریزی کرد

رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: شهید بهشتی، دستگاه قضایی قانون مدار و عرفی را تبدیل به دستگاه قضایی با محوریت قوانین شرعی کرد و تلاش های فراوانی انجام داد که همه قوانین را تغییر دهد.
شهید بهشتی شهید بهشتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مجید مظفری، رییس کل دادگستری خراسان رضوی ظهر امروز 10 تیرماه در نشست اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، گفت: امروز کسی نیست که نقش رسانه ها را درک نکند.

وی با بیان اینکه هیچ عنصر و عاملی به اندازه رسانه در جابجایی نظام ها نمی توانند تأثیرگذار باشند، تصریح کرد: با ابزار رسانه می توان کودتا را ایجاد و یا خاموش کرد و به همین دلیل نمی توان رسانه را نادیده گرفت.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی اظهارکرد: همه حکومت های دینی و غیر دینی در بدو ورود به دنبال ایجاد عدالت اجتماعی بوده اند چرا که بدون اتکا به مردم هیچ حکومتی نمی تواند سرکار بیاید.

وی با بیان اینکه گمشده مردم عدالت اجتماعی است، اظهارکرد: عدالت اجتماعی همیشه مورد توجه نظام ها بوده است و جمهوری اسلامی نیز از مهمترین اهدافش برقراری عدالت اجتماعی است.

حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه عدالت قضایی در رأس قرار دارد، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی توانست عدالت قضایی را محقق کند و به همین دلیل در بین مردم جایگاه خودش را حفظ کرد.

وی درادامه با اشاره به خدمات شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی، دستگاه قضایی قانون مدار و عرفی را تبدیل به دستگاه قضایی با محوریت قوانین شرعی کرد و تلاش های فراوانی انجام داد که همه قوانین را تغییر دهد.

حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه در شرایط حاضر ما مترقی ترین قانون اساسی جهان را داریم، تصریح کرد: همه حقوقدانان غربی و غیرغربی به این موضوع اعتراف دارند که نسبت به قانون اساسی جمهوری اسلامی نمی توان نقدی همراه با چالش جدی وارد کرد.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیت های دستگاه قضا در رسانه ای شدن برخی اخبار گفت: بسیاری از فعالیت های دستگاه قضا را نمی توان رسانه ای کرد که همین عدم اطلاع سبب شبهه می شود که دستگاه قضا کم کار است.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به برخی قوانین درباره خانواده گفت: قانون در تنظیم مسائل خانوادگی موفق نبوده است چرا که با قانون نمی شود روابط خانوادگی را تنظیم کرد و با وجود حفظ حقوق خانواده، روابط را نابود می سازد و به همین دلیل بهتر آن است که مسائل خانوادگی به دادگستری کشیده نشود./934/پ۲۰۲/ج۱

 

 

 

ارسال نظرات