۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۰۸۵۱۶
رییس عتبات عالیات لرستان خبر داد؛

موکب های اربعین در ایران و عراق شناسنامه دار می شوند

رییس عتبات عالیات لرستان از شناسنامه دار شدن موکب‌ها خبر داد و گفت: بر اساس عملکرد این موکب‌ها مجوز شناسنامه آنان تمدید می شود.
عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اصغر حقی پور، رییس عتبات عالیات لرستان،  ظهر امروز در برگزاری جلسه ستاد اربعین استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به برپایی موکبهای زائران در مرز ایران و داخل کشور عراق گفت: این موکبها باید دارای شناسنامه و پروانه شوند.

وی با بیان اینکه شناسنامه و پروانه موکبها از سوی ستاد عتبات عالیات صادر می شود، افزود: این اقدام اطمینان در راستای پذیرایی و اسکان زائران ضروری است.

رییس عتبات عالیات لرستان در ادامه تصریح کرد:  براساس بخش نامه و دستور العمل‌های ابلاغ شده هیچ خدماتی توسط دولت ایران و عراق به موکب های فاقد شناسنامه ارائه نمی ‌شود.

وی با بیان اینکه برای اطلاع رسانی این موضوع با صدا و سیمای استان لرستان مکاتبه ‌ای انجام شده است تا نسبت به اعلام فراخوان و تیزر تبلیغاتی اقدام کنند، بیان کرد: متقاضیان برپایی موکب ها باید برای شناسنامه دار کردن موکب و انجام فعالیت به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مراجعه کنند.

حقی پور با اشاره به زمان معتبر بودن شناسنامه موکب ها خاطرنشان کرد: موکب‌هایی که خوب عمل کنند مجوز یک ساله برای آنان صادر می شود و درصورت عملکرد خوب مجوز آنها برای سه سال دیگر تمدید می‌شود.

وی اظهار داشت: موکب‌داران پس از صدور شناسنامه و کسب پروانه موکب‌داری، برای اسکان، پذیرای زائران و حمل و نقل گمرکی نسبت به انعقاد تفاهم نامه به ستاد بازسازی عتبات عالیات اقدام کنند.

رییس ستاد عتبات عالیات لرستان با اشاره به نام نویسی برخی در راستای برپایی موکبها اظهار داشت: تاکنون سه موکب با ظرفیت بیش از پنج هزار نفر پذیرایی روزانه در سه وعده و اسکان حدود دو هزار نفر در کربلا و نجف ثبت نام انجام شده است.

وی با اشاره به وجود زیرساختهای لازم در کشور عراق یادآور شد:  در این کشور زیرساختهای لازم در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قرار می‌گیرد تا نسبت به ظرفیت بین موکبهای استان لرستان توزیع شود.

حقی پور بیان داشت: استان لرستان در زمینه خدمت رسانی به زائران اربعین سال 94 و 95 به عنوان استان  نمونه معرفی شده است./9459/پ۲۰۲/ج۱

 

ارسال نظرات