۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۰۸۵۹۰

مسیحیان عراق بر ضرورت بازسازی سریع مناطق آزاد شده تاکید کرد

جمعیت مسیحی بابلیون عراق طی پیامی خواستار حمایت بین المللی برای بازسازی هرچه سریعتر مناطق آزاد شده از چنگال تروریسم شد.
جمعیت مسیحی بابلیون بغداد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت مسیحی بابلیون بغداد طی پیامی با اشاره به پایان عملیات آزادسازی غرب استان موصل تصریح کرد: دوران پساداعش از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است و دولت عراق باید کمک‎های لازم را در جهت بازسازی مناطق آزاد شده ارائه کند.

در این پیام آمده است: باتوجه به وضعیت اسفبار اقتصادی جهان روند بازسازی مناطق آزاد شده اگر فقط بر عهده دولت باشد با مشکلات مختلفی مواجه خواهیم بود بنابراین یک حرکت بین المللی برای بازسازی این مناطق باید صورت گیرد.

جمعیت مسیحی بابلیون بغداد تصریح کرد: برخی از سیاستمداران در حالی که حتی یک روز در کنار رزمندگان عراقی برای مبارزه با تروریسم نبودند اکنون با اهداف انتخاباتی به نمایندگی از مسیحیان در همایش‎های بین المللی خارج از کشور مشارکت می‎کنند.

این جمعیت افزود: این گونه افراد اگر در انتخابات پارلمان شکست بخورند، عراق را رها کرده و به خارج بازمی‎گردنند بنابراین چنین افرادی شایستگی نمایندگی جامعه مسیحی را ندارند.

در این پیام نوشته شده است: جمعیت مسیحی بابلیون آنچنان که در دوران مبارزه با تروریسم در جبهه حمایت لوجستیکی نقش فعالی ایفا داشت در زمینه‎های بازسازی مناطق مختلف استان موصل مشارکت خواهد کرد.

این جمعیت بیان داشت: مسیحیان عراقی بدون اجازه حکومت مرکزی در هیچ جلسه از مراسم های سازمان و همایش‎های بین المللی مشارکت نمی‎کنند.

جمعیت مسیحی بابلیون بر ضرورت حفظ اتحاد ملی تاکید کرد و اظهار داشت: همکاری، تفاهم و افزایش ارتباطات میان طوائف و اقوام مختلف عراقی موجب حفظ امنیت و ثبات در این کشور می‎شود./994/ب۹۰۲/ف

ارسال نظرات