۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۵۰۸۶۰۱
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه:

روحانیان باید در مقام عمل به قرآن و سیره اهل بیت نمونه باشند

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طلاب در مقام عمل به احکام دینی نمونه باشند گفت: روحانیان باید در مقام عمل نمونه باشند تا بتوانند جامعه را اصلاح کنند آنچه انقلاب را به وجود آورد روحانی پایبند به اسلام بود.
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه شامگاه شنبه در جمع طلاب و روحانیان مدرسه علمیه امام خمینی (ره) در طرح ارتقایی انصار الحجه (عج) ابراز داشت: طلاب سربازان حضرت ولی عصر (عج) در جهت فراگیری علوم دینی و اشاعه دین و شریعت الهی هستند.

وی ادامه داد: طلاب هر جا که جهاد علمی باشد حضور می یابند و آمادگی لازم برای ترویج اندیشه های اسلام ناب محمدی را دارند؛ طرح تابستانی انصارالحجه (عج) که در سطح کشور برگزار می شود نشان دهنده این است که در حوزه علمیه تعطیلی وجود ندارد و مدارس علمیه در تابستان نیز فعال هستند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حوزه در عرصه جهاد علمی و تحصیل، توقف ممنوع است و طلاب در فراگیری علم دین و تهذیب نفس اهتمام ویژه دارند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: طلاب جهت خودسازی به احادیث ائمه اطهار علیهم السلام روی آورده و نسبت به مجتهد شدن خود توجه ویژه داشته باشند؛ تفقه در دین هدف طلاب بوده و سواد نوعی فضل است بنابراین طلاب دل به عمل و عبادت بسته و به آیات قرآنی عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه یادآور شد: اگر افراد فقط به فکر کسب مدرک و گذراندن دروس نباشند سواد مقدمه ای برای عمل صالح است، طلاب باید به حفظ قرآن نیز نگاهی ویژه داشته باشند.

وی بیان داشت: یادگیری محتوایی و حفظ قرآن نیز از مسائل مهم و ویژه است، طلاب باید نسبت به معانی و تفاسیر قصص و احکام قرآن توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند قرآن را در جامعه تفسیر کنند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: دعاها توسط طلاب باید با فهم معنا و ترجمه قرائت شود زیرا بهترین منابر از دعاها دریافت می شود بنابراین باید در منابر به مضامین ادعیه توجه ویژه داشت

وی با اشاره به خطبه ای از حضرت علی (ع) گفت: از کسانی نباشید که در آرزوی به دست آوردن بهشت بدون عمل هستند، جزو افرادی نباشیم که بدون حشر و نشر با اولیای خدا توقع بهشت و رضوان خداوند را داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: مخاطب های امام علی (ع) سلمان ها و عمارها هستند، طلاب ابتدا باید به مسائل دینی عمل کنند و سپس به تبلیغ و اشاعه دین بپردازند.

وی با اشاره به اینکه جامعه به حجت الاسلام نیاز دارد گفت: امروز جامعه به روحانی حقیقی و عامل به احکام دین نیاز دارد یعنی کسی که عملش حرفش را تایید می کند، سخن طلاب باید برای مردم حجت باشد.

حجت الاسلام موسوی مطرح کرد: روحانیان باید در مقام عمل به قرآن و سیره اهل بیت (ع) نمونه باشند تا بتوانند جامعه را اصلاح کنند آنچه انقلاب را به وجود آورد روحانی پایبند به اسلام بود؛ امام خمینی (ره) با نفس پاک خود انقلاب اسلامی را در ایران به وجود آورد و اسلام را احیا کرد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: در جامعه، روحانیت همانطور که به مقام علما توجه دارند باید به سیره آنها نیز عمل کنند در غیر اینصورت مردم نسبت به اسلام و روحانیت بی اعتماد و بی اعتقاد خواهند شد.

حجت الاسلام موسوی در پایان عنوان داشت: فرزندان انقلاب، امروز مرزها را به خارج کشور برده اند و اسلام ناب محمدی در دورترین نقاط جهان دیده و شناخته شده است./۸۵۷/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات