۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۰۸۶۷۰
فواد ایزدی:

حقوق بشر آمریکایی به همه دنیا صدمه وارد می کند

رییس مرکز تحقیقات سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی گفت: آمریکا به بهانه حقوق بشر به مردم کشور خود و سایر کشورها صدمات زیادی را می زند.
فواد ایزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فواد ایزدی رییس مرکز تحقیقات سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی امروز در کنفرانس بین المللی ایالات متحده حقوق بشر و گفتمان سلطه که در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: وقت آن است فکر کنیم مداخلات جهانی به بهانه حقوق بشر اهمیت زیادی دارد.

ایزدی بیان داشت: در سال های ابتدایی مداخلات آمریکا در امور سایر کشورها به بهانه مقابله با کمونیست بود اما بعدها مساله حقوق بشر را بهانه خود قرار داد.

رییس مرکز تحقیقات سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی با اشاره به مناقشه آمریکا در یوگوسلاوی عنوان کرد: در این مناقشه نیاز به مداخله آمریکا نبود اما آمریکا هر اقدامی را انجام داد که در این کشور صلح ایجاد نشود.

وی افزود: برخی افراد غرب معتقد هستند که به عنوان نمونه بمباران هایی که در سروستان و جاهای دیگر توسط آمریکا صورت گرفت توجیه حقوق بشری دارد.

ایزدی گفت: امروز کشور ما متهم به نقض حقوق بشر است، قانون هایی که اخیرا در سنای آمریکا تصویب می شود در راستای این اتهام است که تحریم های نسل دوم را علیه کشورما افزایش می دهد.

رییس مرکز تحقیقات سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی ابراز کرد: نخستین قربانیان سیاست های ضدبشری مردم آمریکا هستند چرا که مردم خود را درگیر جنگ هایی می کند که این امر خود باعث کشتار مردم آمریکا می‌شود./۸۰۷/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات