۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۰۸۷۴۷
نماینده عربستان در سازمان ملل:

قطر ایران را برای همپیمانی برگزید

نماینده دائم عربستان درسازمان ملل با تکرار اتهام‎های کشورش علیه قطر، از اینکه این کشور ایران را برای همپیمانی برگزیده است ابراز ناخرسندی کرد.
عبدالله بن یحیی المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه سی ان ان، عبدالله بن یحیی المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل در بیانیه‌ای که روز یکشنبه از سوی وزارت امور خارجه عربستان منتشر شد، با ابراز ناخرسندی از اینکه قطر ایران را جایگزین کشورهای حاشیه خلیج فارس کرده است، گفت: قطر ایران را به عنوان همپیمان خود انتخاب کرد و با وجود اطلاع از مقاصد تروریست ها در منطقه، سالها از آنها حمایت کرد.

نماینده عربستان در سازمان ملل ادعا کرد: قطر اصرار دارد امنیت عربستان و کشورهای منطقه را بر هم بزند و از تررویسم حمایت کند. 

این درحالی که قطر اتهام های کشورهای عربی مبنی بر حمایت این کشور از تروریسم را قویا رد کرده است.

المعلمی افزود: عربستان، بحرین، امارات و مصر با قطع روابطشان با قطر می خواهند امنیت منطقه را حفظ کنند وقطر را از حمایت از تررویسم باز دارند.

وی ادعا کرد: تروریست ها قطر را پناهگاه خود و مکان مناسبی برای فعالیت علیه کشورهایشان می دانند.

نماینده دائمی عربستان درسازمان ملل گفت: ما درسال های 2013 و 2014 چندین بار به قطر مهلت دادیم تا حمایت از تررویسم را متوقف کند، اما قطر خواسته های ما را انجام نداد.

محمد بن عبدالرحمن وزیرخارجه قطر روز گذشته با تاکید بر اینکه در صورت مهیا شدن شرایط لازم کشورش برای مذاکره آمادگی دارد تأکید کرد که مطالبات کشورهای عربی از قطر به صورتی طراحی شده تا دوحه پاسخی جز پاسخ منفی به آن نداشته باشد. /994/ب102/ف

ارسال نظرات