۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۵۰۸۷۶۶
فعال سیاسی عربستان:

آل‎سعودی در آستانه کودتای داخلی قرار دارد

فعال سیاسی و توئیتر نویس مشهورعربستانی از تنش گسترده در خاندان سعودی و افزایش احتمال کودتا در این کشور خبر داد.
محمد بن سلمان

به گزارش خبرگزاری رسا مجتهد، افشاگر مسائل پشت پرده خاندان سعودی تاکنون بسیاری از پیش بینی هایش تحقق یافته است و آخرین آنها برکناری محمد بن نایف از ولایت عهدی و جایگزین شدن محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد جدید است.

مجتهد تاکید کرد: تحرکات در آل سعود برای کنار گذاشتن سلمان بن عبدالعزیز از قدرت رو به افزایش گذاشته است و هدف این تحرکات قرار گرفتن پشت سر احمد بن عبدالعزیز و متقاعد کردن او به در اختیار گرفتن رهبری سعودی است.

احمد بن عبدالعزیز سی و یکمین فرزند عبدالعزیز بنیانگذار حکومت آل سعود در سرزمین تاریخی حجاز و عربستان کنونی است. وی از هشتم ژوئن تا پنجم نوامبر سال 2012 عهده دار پست وزارت کشور در عربستان بود.

وی فرزند عبدالعزیز از همسرش حصة بنت أحمد السدیری است. احمد به همراه شش برادر تنی دیگر خود از جمله ملک فهد و ملک سلمان لقب هفت سدیری را به خود گرفته اند.

مجتهد افزود: شاهزادگان سعودی مشارکت کننده در این تحرکات قصد دارند با صدور بیانیه ای عدم شایستگی ملک سلمان را جهت ادامه رهبری کشور به دلیل وضعیت عقلی اش اعلام کنند و خط بطلان بر انتخاب فرزندش محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد بکشند.

مجتهد خاطرنشان کرد: این تحرکات از قرار دادن محمد بن نایف ولیعهد سابق تحت اقامت اجباری از اهمیت بیشتری برخوردار است./۹۸۶۱/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات