۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۰۸۹۰۹

کتاب شهدای ارامنه آذربایجان‌شرقی منتشر می شود

نویسنده ارمنی توانست پس از ماه‌ها پروژه کتاب شهدای ارامنه آذربایجان‌شرقی را تکمیل کند.
شهدای ارامنه آذربایجان

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، کتاب شهدای ارامنه آذربایجان‌شرقی که مربوط به سه شهید قایچان داوتیان، شهید ویلیام آورند و شهید هراچ هامپارسون یانس، سه شهید ارامنه است، به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری و از سوی سرکار خانم معصومه جعفرزاده، مریم جلیلی و وحید آقاکرمی کار می شود.

مسؤول دفتر فرهنگ و مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری استان گفت: بعد یکسال هماهنگی های لازم با زن شهید ویلیام آورند که راضی به مصاحبه نمی شدند، بالاخره راضی شده و مصاحبه در منزل شخصی ایشان در تهران با حضور سرکار خانم جلیلی و وحید آقاکرمی انجام گرفت.

داود خدایی ادامه داد: این دیدار که بیش از 4 چهار ساعت به طول انجامید و در دو نوبت انجام شد، شامل بازگویی خاطرات شهید آورند، نحوه آشنایی و ازدواج و زمان شهادت ایشان در بیمارستان توسط همسرشان آنت عیوضیان بود.

وی افزود: در این دیدار آلبوم خاطرات حاوی عکس های ویلیام و آنت هم دریافت شد تا اسناد لازم در کتاب شهدای ارامنه که کار بازنویسی اش شروع شده و تا پایان سال آماده چاپ و نشر خواهد بود، به کار برده شود.

خدایی با بیان این‌که در آذربایجان شرقی ۱۳ شهید ارامنه وجود دارد، اظهار داشت: در مرحله اول، خاطرات سه شهید از این ۱۳ شهید ارامنه به صورت کتاب خاطرات تدوین می شود./۹۳۵/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات