۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۰۸۹۷۱
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

سران آمریکا بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان هستند

استاد حوزه و دانشگاه خراسان شمالی گفت: بنا به اذعان خود آمریکایی‌ها بیشترین نقض حقوق بشر از سوی سیاستمداران و حاکمان آمریکا اتفاق می‌افتد و هیچ رسانه‌ای هم حق واگویی حقیقت را ندارد.
حجت الاسلام رستگار - مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مرتضی رستگار، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، امروز در همایش بازخوانی هفته حقوق بشر آمریکایی که همزمان با سالگرد انهدام هواپیمایی مسافربری 655 ایران از سوی ناو آمریکایی وینسنس، برگزار شد، اظهار کرد: حادثه انهدام هواپیمای مسافربری 655 ایران در دوازدهم تیرماه سال 67 منجر به شهادت بیش از 290 نفر از مسافران و هم‌وطنان ما در این پرواز شد که این تنها یک جنایت آمریکا در حق ملت ایران است.

وی این‌گونه جنایات را برگرفته از خوی غیرانسانی و وحشیانه سردمداران آمریکا و غرب دانست و افزود: بنا به اذعان خود آمریکایی‌ها بیشترین نقض حقوق بشر توسط سیاستمداران و حاکمان آمریکا اتفاق می‌افتد و هیچ رسانه‌ای هم حق واگویی حقیقت را ندارد.

حجت‌الاسلام رستگار با اشاره به برخوردهای غیرانسانی و وقیحانه آمریکائی‌ها با زندانیان که بعضاً گوشه‌ای از این جنایت‌ها منعکس می‌شود، اظهار داشت: بارها وضعیت بد زندان‌های آمریکا و شرایط برخورد با زندانیان در گوانتانامو و سایر زندان‌ها توسط فعالان حقوق بشر گوشزد شده؛ اما هیچ تأثیری بر روند فعالیت آنها نگذاشته و نمی‌گذارد؛ چراکه تمامی نهادهای حقوق بشری و خود سازمان ملل وامدار آمریکا هستند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به نام اقدامات حقوق بشری فقط به دنبال تأمین منافع و خواسته‌های خود هستند و توجهی به نتیجه اقدامات خود ندارند.

حجت‌الاسلام رستگار گفت: یکی از اهداف آمریکا و غرب از به راه انداختن ارعاب و اختلاف‌انگیزی بین کشورهای خاورمیانه به‌ویژه دول مسلمان فروش سلاح و تجهیزات جنگی و آزمایش آنها بوده و هست.

وی خاطرنشان کرد: هیچ اقدامی نفرت و کینه مردم ایران از آمریکا را کمرنگ نخواهد کرد؛ چرا که تاریخ انقلاب اسلامی و به‌طور خاص دهه 60 مملو از جنایت‌های ضد انسانی و ضد بشری آمریکا علیه مردم مظلوم و بی‌گناه ایران است؛ به همین دلیل شعار مرگ بر آمریکا هیچ‌گاه از شعارهای ما حذف نخواهد شد؛ چراکه برگرفته از اعتقادات مردم است.

حجت‌الاسلام رستگار در ادامه با اشاره به تخریب قبور متبرک ائمه(ع) در بقیع و سایر اماکن زیارتی، این‌گونه اقدامات را نشان از وحشت دشمنان دانست و گفت: مثلت غربی، صهیونیستی و عربی با تخریب اماکن مذهبی مسلمانان سعی در محو تاریخ و تمدن بزرگ اسلامی دارد و متأسفانه حاکمان مرتجع منطقه از این حقیقت غافل هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه داعش را زائیده این تفکر التقاطی و نژادپرستانه دانست که با نام اسلام و کمک منابع عظیم نفتی مسلمانان سعی در تخریب وجهه اسلام و مسلمین را دارد./9314/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات