۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۵۰۹۰۰۲
آیت الله بهشتی:

آمریکایی ها حقوقی برای بشر قائل نیستند

عضو جامعه مدرسین با بیان این که اگر عمل آمریکایی ها ملاک قرار گیرد متوجه می شویم که آن ها حقوقی برای بشر قائل نیستند، گفت: آمریکایی ها تنها برای خود حقوقی در نظر می گیرند و حقی برای بشر قائل نیستند.
آیت الله بهشتی

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر تبیین حقوق بشر آمریکایی برای جامعه گفت: حقوق بشر آمریکایی ها با حقوق بشر اسلامی هماهنگ نیست؛ از این رو آنچه آنها به عنوان حقوق بشر مطرح می کنند با حقوق بشر اسلامی فاصله زیادی دارد.

وی افزود: آمریکا و مستکبران جنبه های لیبرالی و سکولاریستی را مورد توجه قرار می دهند به عنوان مثال درباره حقوق زن و مرد حرف هایی که غرب می زند با آنچه که در اسلام آمده همخوانی ندارد بلکه دارای فاصله بسیار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر عمل آمریکایی ها ملاک قرار گیرد متوجه می شویم که آن ها حقوقی برای بشر قائل نیستند، اظهار داشت: آمریکایی ها تنها برای خود حقوقی در نظر می گیرند و حقی برای بشر قائل نیستند.

وی ادامه داد: آمریکا می خواهد بر دنیا سیادت کرده، جهان را در قبضه قدرت خود قرار دهند، ملت ها را استعمار و استثمار کنند، در کشورها دخالت داشته باشند و حکومت ها را سرسپرده خود کنند و ملت ها را ضعیف و ناتوان نشان دهند.

آیت الله بهشتی با بیان این که اگر جنبه های عملی حقوق بشر آمریکایی بررسی شود متوجه خواهیم شد که حقوقی برای بشر قائل نیستند، ابراز داشت: از نظر مبانی اشکالاتی بر آن ها وارد است، در مسأله تساوی حقوق زن و مردم آمریکایی ها و غرب تفاوت این دو گروه را نادیده می گیرند و این گونه حکم می کنند.

وی عنوان کرد: حتی قانون انتخابات آمریکا مورد اشکال است و با مبانی حقوق بشری خودشان هم تطبیق ندارد چون سرنوشت انتخابات این کشور به دست کارت الکترال بوده و به رأی مردم نیست، رفتارهای آمریکا با مبنای حقوق بشری خودشان هم ناسازگار است.

نماینده مردم فارس در خبرگان خاطرنشان کرد: رفتارهای خلاف آمریکا و حقوق بشر آمریکایی باید برای مردم تبیین شود، در آمریکا اسلحه آزاد است و همه بر اساس حقوق بشر آمریکایی می توانند اسلحه داشته باشند و دائما می بینیم که کشتارهایی صورت می گیرد، این گونه حقوق بشر برای بشریت ضرر دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس حقوق بشر آمریکایی ها همجنس بازی اشکالی ندارد و قانونی به شمار می رود، رهبر معظم انقلاب به خوبی فرمودند که حقوق بشر آمریکایی باید بازخوانی و تبیین شود، از این رو حقوقدانان باید مطالعه و تحقیق کرده و نتایج را برای مردم بیان کنند تا آن ها به عظمت اسلام و حقوق اسلامی پی ببرند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات