۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۰۹۱۳۴
معاون قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

براساس سند۲۰۳۰ درباره افول فعالیت های قرآنی هیچ اتفاقی صورت نگرفته است

باقری با ابراز خرسندی نسبت به نگرانی های والدین درباره برنامه های قرآنی آموزش و پرورش با توجه به سند ۲۰۳۰ گفت: درحوزه قرآن هیچ اتفاقی براساس این سند با رویکرد افول فعالیت های قرآنی صورت نگرفته است.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، میکائیل باقری، معاون قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز 13 تیرماه در نشست خبری تشریح برنامه های تابستانی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با محوریت مسابقات و جشنواره های کشوری قرآنی و فرهنگی هنری گفت: امسال در نمایشگاه قرآن و عترت تهران، آموزش و پرورش با 600 غرفه حضور داشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این دستگاه جزو نهادهای برتر دولتی در فعالیت های قرآن و عترت شد، افزود: در حوزه عترت به دلیل راه اندازی 32 هزار هیات مذهبی در مدارس کشور به صورت دانش آموزی به عنوان دستگاه برتر در کشور انتخاب شد.

باقری با بیان اینکه در حوزه نماز که هر سال برترین ها در اجلاس نماز تقدیر می شوند خراسان رضوی سال گذشته رتبه برتر را کسب کرد، اظهارکرد:کسب همه این موفقیت ها نشانه ای از تلاش همه جانبه دست اندرکاران در این نهاد دولتی است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود درباره دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که در مشهد برگزار می شود، تصریح کرد: این مسابقات به صورت منطقه ای، استانی و کشوری است.

باقری با بیان اینکه در مجموع 500 هزار نفر از فرهنگیان از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کرده اند که پس از مرحله منطقه ای و استانی به مرحله کشوری راه یافته اند، تصریح کرد: در مرحله کشوری مشهد میزبان 300 نفر از فرهنگیان خواهر و برادر در رشته های  نهج البلاغه، حفظ ، روش تدریس احکام و قرائت  است.

وی درادامه با بیان اینکه سال گذشته بیش از ده درصد شرکت کنندگان در رشته حفظ ده جزء، حافظ کل بوده اند، اظهارکرد: از سال آینده قرار است حفظ کل جزو رشته های متسابقین فرهنگیان قرار داده شود.

معاون قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره رشته نهج البلاغه از جمله رشته های متسابقین گفت: در این رشته موضوعاتی از قبل تعیین شده است که که متسابقین در آن موضوعات تحقیق و پژوهش انجام می دهند که خروجی آن ارایه مقالات پژوهشی است.

باقری ادامه داد: در رشته روش تدریس احکام، فرهنگیان شرکت کننده در فاصله بین دو نماز، احکام را به روش زیبا و جذاب طراحی کرده و برای دانش آموزان بیان می کنند که شامل دانش آموزان متوسطه اول است و روش تدریس 15 دقیقه ای آماده می شود.

وی با بیان اینکه بعد از دو روز متوالی برگزاری مسابقات در مجموع 40 نفر معرفی می شوند که از هر رشته 5 نفر در دو بخش خواهران و برداران است، تصریح کرد: داوران ملی و بین المللی در دو بخش خواهران و برادران این مسابقات را داوری می کنند.

معاون قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: نفرات اول رشته قرائت بدون حضور در مسابقات مقدماتی بزرگسالان در مرحله نهایی در ارومیه جواز حضور را کسب می کنند.

وی درادامه با ابراز خرسندی نسبت به واکنش های والدین درباره برنامه های قرآنی آموزش و پرورش با توجه به سند 2030 گفت:  درحوزه قرآن هیچ اتفاقی براساس این سند با رویکرد افول فعالیت های قرآنی صورت نگرفته است و برنامه های قرآنی بیش از پیش با کمیت و کفیت بیشتری قابل پیگیری است.

باقری درادامه از حضور همه فعالان قرآنی در برنامه افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور خبرداد ./۹۳۴/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات