۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸
کد خبر: ۵۰۹۲۴۶
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:

اتاق گردشگری در قم تشکیل شود

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: قم یک استان گردشگر محور است به همین علت باید تشکلی به نام اتاق گردشگری در قم تشکیل شود.
عالی پور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، یونس عالی‌پور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، عنوان کرد: بخش زیادی از گردشگران استان قم، زائران عراقی هستند و باید این زائران به صورت ویژه تکریم شوند و مشکلات آنها حل شود به همین علت پایانه ویژه استقبال از زائران عراقی را در استان قم راه‌اندازی کردیم تا مشکلات آن‌ها کمتر شود.

وی افزود: حوزه زائران عراقی رها شده است، در حالی که این زائران بیشترین قرابت را با ایران دارند، اگر به زائران عراقی در ایران و استان قم توجه نشود آن‌ها به کشورهای دیگر می‌روند، باید با تلاش و مذاکره با مدیران کشور عراق سعی کنیم که مشکلات زائران عراقی در کشور به حداقل برسد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به ویژگی‌های استان قم اظهار کرد: قم یک استان گردشگر محور است و باید تشکلی به نام اتاق گردشگری در قم تشکیل شود تا بخشی از دغدغه‌های فعالان بخش گردشگری استان در این اتاق برطرف شود.

همچنین در ادامه این جلسه عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم تصریح کرد: فرش ابریشم استان در جهان مطرح است به همین علت باید فرش ابریشم قم ثبت میراثی شود، این اقدام در برندسازی موثر است.

وی ادامه داد: شهرک چاپ و نشر از ده‌ها سال پیش رونق نگرفته است و بخشی از این شهرک را می‌توانیم به شهرک عقیق اختصاص بدهیم و امکانات خوبی در شهرک چاپ و نشر وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: استان قم یک استان گردشگر محور است به همین علت می‌توانیم از تسهیلات اختصاص یافته به بخش صنعت استان، به واحدهای گردشگری استان قم هم تسهیلاتی پرداخت کنیم چرا که این اقدام براساس قانون نیز مشکلی ندارد./۸۷۲/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات