۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۰۹۲۶۱
مدیر مدرسه روحیه بابل خبر داد؛

آغاز طرح تابستانی در مدرسه علمیه روحیه بابل

مدیر مدرسه علمیه روحیه بابل از آغاز طرح تابستانی در این مدرسه خبر داد و گفت: در طرح ویژه تابستانی در این مدرسه علمیه بیش از ۹۰ نفر از طلاب در جهت افزایش میزان توانمندی های درسی و کاربردی سازی آن به ویژه در حوزه ادبیات عرب شرکت می کنند.
علی اکبر اکبرپور روشن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام علی اکبر اکبرپور روشن، مدیر مدرسه علمیه روحیه بابل صبح امروز در جمع تعدادی از اساتید مدارس حوزه علمیه بابل با اشاره به اجرای طرح تابستانی در این مدرسه، گفت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت طلاب و افزایش میزان توانایی های درسی طرح تابستانی این مدرسه به مدت یک ماه از روز گذشته آغاز شد.

وی افزود: برنامه های آموزشی طرح تابستانی در راستای ارتقای سطح علمی درس پایه ای طلاب و مرور بر داده های گذشته به منظور رفع اشکال و تقویت آن است که با توجه به موفقیت آمیز بودن اجرای آن در سال های گذشته این برنامه با جدیت و برنامه ریزی مطلوب تری برگزار خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه روحیه بابل از شرکت 90 نفر از طلاب این مدرسه در طرح تابستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: ادبیات عرب به عنوان درس پایه ای و مهم در حوزه علمیه محسوب می شود و از این رو کاربردی سازی و بهره گیری از اندوخته های علمی طلاب در این حوزه در کنار تطبیق ادبیات عرب با درک مفاهیم آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) مورد تأکید است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه های اخلاقی و امور تهذیبی در کنار توجه به مسائل علمی و درسی از ویژگی های برنامه های طرح تابستانی در این مدرسه است که با حضور اساتید شاخص حوزه علمیه بابل و برخی از اساتید مهمان صورت می گیرد.

حجت الاسلام اکبرپور روشن با اشاره به طرح اختیار برای طلاب جدید الورود، تأکید کرد: از اواسط مرداد ماه به مدت دو هفته طرح ویژه اختیار برای طلاب جدید الورود این مدرسه در جهت آشنایی با محیط و دروس حوزوی برگزار می شود.

وی افزود: مدرسه علمیه روحیه بابل با قدمتی نزدیک به سه قرن فعالیت، از مدارس شاخص در خصوص سطح علمی در سطح کشور است و امسال برنامه های پژوهش محور مورد توجه ویژه ای برای کاربردی کردن علوم حوزوی در این مدرسه علمیه قرار می گیرد.

مدیر حوزه علمیه روحیه به برگزاری کارگاه اصول و روش مقاله نویسی در این مدرسه پرداخت و گفت: با حضور مدیر پژوهشگاه فقهی حوزه علمیه شهرستان بابل این کارگاه برای ارتقای توانمندی های پژوهشی طلاب مدرسه و بالارفتن تراز علمی و اصولی امور پژوهشی برگزار گردید که مورد استقبال طلاب این مدرسه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی روش طرح نویسی در مقالات علمی پژوهشی برای طلاب پایه های دوم تا نهم این مدرسه مورد تبیین قرار گرفت و طلاب موظف به ارائه مقاله بر اساس موضوعات مصوب شورای پژوهشی این مدرسه شدند./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات