۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۰۹۳۱۸
با حضور ۴۰ نفر از طلاب خواهر صورت گرفت؛

برگزاری دوره مقدماتی توانمندسازی مبلغان خواهر چهارمحال و بختیاری در زمینه مهدویت

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: دوره مقدماتی توانمند سازی مبلغان خواهر در زمینه مهدویت با حضور ۴۰ نفر از اساتید، طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران استان برگزار شد که حدود ۳۰ نفر از آنها دوره را با موفقیت به اتمام رساندند.
مهدویت

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت از مهمترین نیازهای امروز جامعه اسلامی است، تصریح کرد: به یقین اگر فرهنگ مهدویت در بین عموم مردم فراگیر و سبک زندگی مهدوی در جامعه حاکم شود، همه مشکلات خود به خود برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن همه برنامه های خود را برای به انحراف کشاندن این فرهنگ در بین جامعه به کار بسته است، خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد با ایجاد شبهه بین افراد جامعه با فرهنگ ناب مهدویت فاصله بیاندازد که این یک خطر جدی است.

اسکندری، تبیین مهمترین بایسته های فرهنگ مهدوی و ارائه راهکارهایی برای تعمیق و گسترش هر چه بیشتر آن در جامعه را رسالت امروز مبلغان دین برشمرد و افزود: کسی که می خواهد جامعه پیرامون خود را به سوی امام زمان(ع) فراخواند و آنها را دعوت به توجه و انس بیشتر نسبت به آن حضرت کند، قطعا باید خود بیش و پیش از دیگران با امام زمان(ع) رابطه معنوی برقرار کند و در زندگی فردی و اجتماعی یاد و نام آن حضرت را همواره در نظر داشته باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، توانمندسازی طلاب و مبلغان در زمینه مهدویت را لازم و ضروری بیان کرد و گفت: دوره مقدماتی توانمند سازی مبلغان خواهر در زمینه مهدویت با حضور 40 نفر از اساتید، طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران استان برگزار شد که حدود 30 نفر از آنها دوره را با موفقیت به اتمام رساندند.

این مقام مسؤول همچنین به برگزاری دوره آموزشی مهدویت ویژه طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران به میزبانی شهر مشهد در مردادماه جاری اشاره کرد و افزود: در این دوره 4 روزه، 15 نفر از منتخبان دوره مقدماتی توانمندسازی طلاب که بالاترین نمره را دریافت کردند، شرکت خواهند کرد.

وی توانمندسازی طلاب در زمینه های روز جامعه را از مهمترین ضرورتها بیان کرد و  ادامه داد: باید در هر زمینه ای طلبه متخصص تربیت کنیم؛ اینکه یک طلبه به صرف تحصیل در حوزه بتواند در همه زمینه ها موفق باشد، تفکر اشتباهی است.

اسکندری با بیان اینکه تاکنون در زمینه هایی همچون احکام، قرآن، کودک و نوجوان و مشاوره اقدام به برگزاری دوره های مختلف تربیت مربی کرده ایم، اظهار کرد: ان شاءالله اگر دستگاه های فرهنگی و متولی همچون بنیاد مهدویت، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، ستاد اقامه نماز و سپاه نیز همکاری کنند، در این زمینه بهتر عمل خواهیم کرد./302/9457/ب1

ارسال نظرات