۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۰۹۳۶۶
خانه مطبوعات خراسان رضوی با صدور پیامی به مناسبت روز قلم:

مسؤولان حرمت قلم و قلمداران را رعایت کنند

خانه مطبوعات استان خراسان رضوی با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن ۱۴ تیرماه روز قلم، ضمن تبریک این روز به همه قلمداران، اعم از خبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان، مولفان و هنرمندان تاکید کرد که مسؤولان حرمت قلم و قلمداران را رعایت کنند.
خانه مطبوعات خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، خانه مطبوعات استان خراسان رضوی با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن 14 تیرماه روز قلم، ضمن تبریک این روز به همه قلمداران، اعم از خبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان، مولفان، هنرمندان و...؛ تاکید کرد که مسؤولان حرمت قلم و قلمداران را رعایت کنند.

در این پیام آمده است: «حضرت خداوند قلم را به سوگند خویش حرمتی چنان بشکوه بخشید که تا همیشه توان به قلمداری و حتی قلم یاری، مباهات کرد. قلم آنگاه که در دایره سوگند خداوندی بر کاغذ می رود و نقشه راه پیشرفت انسانی و اجتماعی را فراهم می کند، فراتر از خون شهید تعریف می شود تا جایگاه قلم های نورآفرین در هندسه ایمان مشخص گردد و مردمان به سوی دعوت قلم، راه یابند.»

در این پیام اضافه شده است: «آری قلم مقدس است و با کلمات نورآفرینی که می نویسد، مورد تکریم خدا قرار می گیرد و حق است تا ما بندگان خدا نیز قلم را حرمتی مضاعف بگذاریم.»

در ادامه این پیام آمده است: «خانه مطبوعات خراسان رضوی، با گرامی داشت قلم و لوح و کلمه، قلم داران را حرمتی مضاعف می گذارد و این روز را به همه قلمداران، اعم ازخبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان، مولفان، هنرمندان و... شادباش می گوید و امید دارد آزادی و حرمت قلم های حق جو و حق گو، بیش از گذشته مورد نظر و عمل همگان به ویژه اصحاب حکومت باشد و مسئولان حرمت قلم و قلمداران را رعایت کنند.»

در پایان پیام خانه مطبوعات خراسان رضوی به مناسبت روز قلم آورده شده است: «این حرمت گذاری، نقد را که نماد امروزی و عینی امر به معروف و نهی از منکر می باشد را در جایگاه شایسته خود می نشاند و ارکان حاکمیت را به اصلاح امور برمی انگیزاند. ان شاءالله با حرمت داری قلم، همه ما نقش خویش را در راستای اعتلا و توسعه واجب مظلوم «امر به معروف و نهی از منکر» ایفا کنیم. ان شاءالله»./102/864/ب1

ارسال نظرات