۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۰۹۳۷۳
امام جمعه شهرری:

برای ترویج عفاف و حجاب باید از روش های تبلیغی و اقناعی نوین بهره برد

امام جمعه شهرری با بیان اینکه در ترویج و تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب باید از روشهای تبلیغی و اقناعی نوین بهره برد، گفت: نوع تبلیغات و برخورد در حوزه عفاف و حجاب نباید به گونه ای باشد که مردم از ارزش‌های دینی گریزان شوند بلکه باید از شیوه‌های معقول و شایسته در این امر خطیر بهره برد.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در جلسه هماهنگی فرهنگ عفاف و حجاب که در فرمانداری شهرری برگزار شد، گفت: بی شک بزرگداشت شعائر الهی از دستورات دین است.

وی افزود: بلند صلوات دادن، عزاداری آشکار برای اباعبدالله الحسین(ع) و توصیه به امر حجاب و عفاف از شعائر الهی به شمار می‌روند و کسانی که به انجام این امور اهتمام داشته باشند در اصل مبلغان دین هستند.

امام جمعه شهرری عفاف و حجاب را نماد معنویت بانوی مسلمان دانست و ابراز کرد: پوشش اسلامی زنان در کشورهای اروپایی و غربی در اصل معرفی و تبلیغ اسلام است که بسیار ارزشمند تلقی می‌شود.

حجت الاسلام شاهچراغی با تاکید بر اینکه مسؤولان و مردم هر کدام وظیفه دارند مروج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باشند، گفت: برخورد مناسب و تشویق به امر حجاب خود عاملی بازدارنده در گسترش بدحجابی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست بلکه مردان نیز در این زمینه باید عفاف و حجابی که اسلام به آنان توصیه کرده داشته باشند چرا که حجاب از ضروریات دین محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرری در تبیین اینکه برای ترویج و تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب باید از روشهای تبلیغی و اقناعی نوین بهره برد، عنوان کرد: نوع تبلیغات و برخورد در حوزه عفاف و حجاب نباید به گونه ای باشد که مردم از ارزش‌های دینی گریزان شوند بلکه باید از شیوه‌های معقول و شایسته در این امر خطیر بهره برد.

حجت الاسلام شاهچراغی با تاکید براینکه حجاب باید در کشور به صورت یک فرهنگ شناخته شود، گفت: لازم است هسته‌های مشخصی در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برای کل سال ایجاد و تشکیل شود تا از این طریق از ترویج فرهنگی حجاب اسلامی از معضل بدحجابی جلوگیری شود./202/813/ب1

ارسال نظرات