۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۰۹۵۰۶
رییس اوقاف ناحیه یک تبریز خبر داد؛

آغاز طرح نهضت قرآن آموزی در بقاع متبرکه تبریز

طرح نهضت قرآن آموزی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد منتخب تبریز آغاز شد.
حجت‌الاسلام رضا جعفری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز

حجت‌الاسلام رضا جعفری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از آغاز طرح نهضت قرآن آموزی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد منتخب تبریز خبر داد و اظهار داشت: این طرح با هدف تربیت حافظان قرآنی و تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان این‌که ۶۰ مرکز آموزشی در تبریز نسبت به اجرای طرح اهتمام دارند، خاطرنشان کرد: سازماندهی ۶ هزار قرآن آموز یکی از مؤلفه‌های مثبت این موسسه در سال گذشته بوده است، که تلاش داریم این آمار در سال‌جاری افزایش محسوس داشته باشد، ضمن این‌که از ظرفیت مراکز قرآنی، بقاع متبرکه و مساجد نیز بهره‌مند می‌شویم.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به این‌که استان آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن اقدامات همواره جزو برترین‌های کشور شناخته شده است، تصریح کرد: امسال امیدواریم با فعال سازی تمام امامزادگان و ۵۰ مسجد در سطح شهر تبریز نسبت به نهضت قرآن آموزی  فعال‌تر باشیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز همکاری تشکل‌های قرآنی و مؤسسات غیردولتی فعال در عرصه فرهنگ و دین در اجرای طرح را مورد تأکید قرار داد و گفت: قدرشناس تمامی فعالان سال گذشته نیز هستیم، چنانکه مراسم تجلیل از فعالان اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در سال ۹۵ برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ترویج معارف قرآن در جامعه ضامن مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی نشأت گرفته از فراموشی مفاهیم قرآنی و انحراف از احکام الهی در جوامع است، که باید سبک زندگی خود را بر اساس منشور قرآن قرار دهیم.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به این‌که عمل به آموزه های قرآنی راه سعادت دنیا و آخرت را نشان خواهد داد، گفت: انحراف از مسیر قرآن و عترت چیزی جز تباهی ندارد، بنابراین بایستی به‌گونه‌ای زندگی کنیم که مورد پسند ائمه اطهار و سفارش‌های قرآنی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز از عموم مردم مؤمن و متدین استان به ویژه شهر تبریز برای مشارکت در طرح نهضت قرآن آموزی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد منتخب دعوت کرد و افزود: اگر فرزندان با مفاهیم قرآنی تربیت یابند، در آینده زندگی دین‌محور خواهند داشت./935/۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات