۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۰۹۶۰۳

چند خبر کوتاه از بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا

دریافت بیش از هزار و ۴۰۰ اثر رسانه ای رضوی، اعزام ۱۴ هزار نفر دانشجو به عتبات عالیات و برگزاری آیین اختتامیه پویش «همه باهم بخوانیم» از مهمترین اخبار کوتاه این هفته بنیاد بین المللی امام رضا است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فیروز فاضلی، دبیر جشنواره «جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها» از پایان مهلت ارسال آثار به این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: از میان یک هزار و 411 اثر ارسالی 123 اثر به دلیل رعایت نکردن شرایط شرکت در جشنواره به‌عنوان آثار غیر مرتبط، کنار گذاشته شد.

دریافت بیش از هزار و 400 اثر رسانه ای رضوی/ آغاز داوری آثار از 13 تیرماه

وی با بیان اینکه داوری آثار از امروز 13تیرماه جاری با یک هزار و 288 اثر آغازشده است، افزود: بخش‌های اصلی جشنواره شامل مطبوعات، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری است.

دبیر جشنواره «جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها» ادامه داد: آثار ارسالی در این بخش شامل 397 اثر در رشته «تیتر»، 68 «سرمقاله و یادداشت»، 107 «خبر»، 79 «گزارش»، 65 «مصاحبه»، 149 «مقاله» و 114 «عکس» بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین در بخش آثار رادیویی و تلویزیونی این جشنواره هشت اثر و در بخش شعر رضوی نیز 294 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

فاضلی بابیان اینکه هفت اثر برای بخش ویژه این جشنواره با محوریت «کرامت انسانی در آموزه‌های رضوی» ارسال‌شده است، اعلام کرد: احمد توکلی، رضا مقدسی، بیژن مقدم، علیرضا ملکیان واکبر نصر الهی از اساتید برجسته دانشگاه و فعالان رسانه کشور به انتخاب معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیئت‌داوران جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور را تشکیل می‌دهند.

هفتمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معاونت امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، مردادماه 96 هم‌زمان با دهه کرامت به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود؛ جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) همه‌ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاه‌چراغ(ع) در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی‌القعده در قم و اختتامیه آن در ۱۱ ذی‌القعده در شب میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس خواهد بود. اکبر شیخ دبیری این جشنواره بین‌المللی را بر عهده دارد.

اعزام ۱۴ هزار نفر دانشجو به عتبات عالیات

حجت‌الاسلام‌ سید محمدرضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات که از اول بهمن‌ماه ۹۵ آغاز و تا اردیبهشت‌ماه ۹۶ ادامه داشت، حدود ۱۴ هزار نفر از دانشگاهیان در قالب اساتید، دانشجویان پسر، کارمندان دانشگاه‌ها، متأهلین و دختران مجرد اعزام شدند.

وی تصریح کرد: ۲۶ درصد از دانشجویان به‌جای برگزاری مراسم عروسی، این هزینه را صرف سفر به عتبات عالیات نمودند و در آنجا زندگی مشترک خود را آغاز کردند. همچنین با توجه به برگزاری مسابقه حین سفر، بیش از ۵ هزار نفر از زائرین در مسابقه کتاب‌خوانی که به‌صورت حضوری و کتبی در کربلای معلا و نجف اشرف برگزار شد؛ شرکت کرده بودند.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در دوره شانزدهم ۳۳۰ هزار ایمیل برای زائرین دانشگاهی ارسال شد و در طرح زیارت نیابتی هر زائر نایب‌الزیاره ۳۰ نفر از دانشجویانی بود که در قرعه‌کشی انتخاب نشدند.

وی افزود: در این دوره کاروان‌های ویژه‌ای به دانشجویان خارج از کشور، نخبگان، اساتید و روسای دانشگاه‌ها اختصاص داده شد. از دیگر طرح‌های این دوره ختم قرآن کریم با همکاری بعثه مقام معظم رهبری در سالن انتظار هتل‌ها بود و در این دوره هم در نظر داریم، دانشجویان انس بیشتری با قرآن کریم پیدا کنند.

حجت الاسلام فقیهی خاطرنشان کرد: با همکاری بعثه مقام معظم رهبری همایش احلی من العسل در کربلای معلا داشتیم.۱۹۰ برنامه اولین سلام هم در کربلا برگزار شد. همچنین برنامه‌های فرهنگی و زیارت دوره‌های ویژه در نجف اشرف برگزار شد که با استقبال زائرین دانشگاهی مواجه شده بود.

وی تأکید کرد: ثبت‌نام هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از دهم تیرماه در سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir آغازشده و تا امروز ۱3 تیر که چهارمین روز ثبت‌نام است، 20۰ هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در سایت لبیک ثبت‌نام نموده‌اند که نشان از علاقه دانشگاهیان به زیارت و ائمه معصومین (ع) است. ثبت‌نام تا ۲۲ تیرماه ادامه خواهد یافت و سپس قرعه‌کشی از میان ثبت‌نام کنندگان انجام و پس‌ازآن، پذیرفته‌شدگان اصلی و ذخیره اعلام خواهند شد.

حجت الاسلام فقیهی گفت: ویژگی خاص این دوره آن است که آموزش مجازی برای زائرین بعد از قرعه‌کشی برگزار خواهیم کرد که زائرینی که این دوره‌ها را با موفقیت طی کنند تخفیف ویژه‌ای خواهند داشت.

وی افزود: در این دوره پیش‌بینی‌شده که ۱۴ هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در قالب ۳۴۰ کاروان شامل ۲۵۴ کاروان هوایی و ۸۶ کاروان زمینی به عتبات عالیات اعزام شوند که به نسبت دوره قبلی افزایش چندانی نداشته‌ایم، چون بنا نداریم کمیت را فدای کیفیت کنیم.

حجت الاسلام فقیهی خاطرنشان کرد: جوان بودن کاروان‌ها، همراهی روحانی با تمامی کاروان‌ها، حضور عوامل ستاد در نجف و کربلا، استقرار مداح در نجف و کربلا، زیارت دسته‌جمعی، زیارت دوره ویژه نجف، برگزاری مسابقات فرهنگی متنوع، اعطای وام، برگزاری جلسات آموزشی قبل و بعد از سفر، همایش‌های بعثه حین سفر، نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان در کربلای معلا، ارسال بسته فرهنگی قبل و پس از سفر و اردوی زیارتی قم –جمکران بعد از سفر را از ویژگی‌های خاص کاروان‌های دانشگاهی عتبات است.

 در خصوص اعطای وام به زائرین عتبات دانشگاهیان تأکید کرد: طبق تفاهم‌نامه ستاد با یکی از بانک‌های عامل در این دوره تمامی زائرین دانشگاهی عتبات می‌توانند از تسهیلات یک‌میلیون تومانی و یک و نیم میلیون تومانی بدون سپرده گزاری و به‌صورت قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند. اعطای وام بعد از قرعه‌کشی و ثبت‌نام نهایی زائرین و معرفی آن‌ها به بانک انجام خواهد شد. همچنین زائرین دانشگاه‌های وزارت علوم می‌توانند از وام یک و یک و نیم میلیونی صندوق رفاه هم بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام فقیهی در خصوص قیمت کاروان‌های دانشگاهی گفت: میانگین قیمت عتبات به‌صورت زمینی ۱ میلیون و صد هزار تومان و به‌صورت هوایی یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود که بنا بر دوری و نزدیکی به مرز این قیمت‌ها اندک تفاوتی باهم خواهد داشت.

وی ادامه داد: دانشگاهیان در نجف اشرف و کربلای معلا در هتل‌های متمرکز و درجه الف که باکیفیت‌ترین هتل‌های عراق است اسکان داده خواهند شد که تلاش کرده‌ایم نزدیک‌ترین هتل‌ها را به حر مین شریفین برای زائرین دانشگاهی در نظر بگیریم. زیارت سامرا هم منوط به برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت خواهد بود.

حجت الاسلام فقیهی خاطرنشان کرد: شعار عتبات دانشگاهیان در سال جاری تفکر فاطمی- اقدام حسینی است. ممکن است در بحث ولایت و امامت شبهاتی وجود داشته باشد و ما باید توجه کنیم که حضرت زهرا (س) در خصوص بحث ولایت چه کردند و بنا بر آن اطلاع‌رسانی، آگاهی، بصیرت بخشی و اقدام حسینی کنیم.

وی متذکر شد: برنامه‌های جدید ستاد در حوزه روابط عمومی اپلیکیشن لبیک، طرح دعوت و مدیا است و تصور ما این است که ثبت‌نام این دوره با استقبال خوب دانشگاهیان مواجه شود.

حجت الاسلام فقیهی افزود: اعزام زائرین دانشگاهی به عتبات عالیات از مردادماه آغاز و تا آبان ماه سال ۹۶ ادامه خواهد داشت.

آیین اختتامیه پویش «همه باهم بخوانیم» برگزار شد

عصر روز گذشته آیین اختتامیه چهارمین دوره پویش کتابخوانی «همه باهم بخوانیم» در مکان تالار شهر برگزار شد.

در این مراسم که به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد برگزار می شد، مهران رجبی، عباس غزالی و پروانه معصومی چهره های سرشناس عرصه سینما و تلویزیون نیز مهمانان حضور داشتند.

یک دورهمی کتابی

پروانه معصومی، بازیگر پیشکسوت سیما با ابراز ناراحتی از اینکه چند سالی بود توفیق نشده بود پابوسی امام رضا علیه السلام بیایم گفت: دیشب توفیق شد و رفتم زیارت. انشاا... به زودی نصیب همه آرزومندان شود تا از نزذیک عرض ادب کنند.

معصومی با بیان اینکه یکی از خرج های زندگی ما کتاب است گفت: با افتخار می گویم همه خانواده ما اهل مطالعه اند و ما در خانه کتاب دکوری نداریم. یک بار کتابی در کتابخانه به چشمم خورد که دیدم نخوانده بودم. فکر کردم احتمالا بقیه هم نخوانده اند. وقتی به اواسط کتاب رسیدم دیدم تماما زیر قسمت های مهم خط کشیده شده و فهمیدم نیما پسرم آن را قبل از من خوانده است.

پروانه معصومی با اشاره به توسعه شبکه های مجازی و گرفتار شدن مردم در شبکه های مختلف گفت: کتاب یک مزه دیگر دارد و فضای مجازی نمی تواند جای آن را بگیرد

وی افزود: هر شب شش هفت تا کتاب بالای سرم هست که قبل از خواب آن را مطالعه   کنم؛ از کتاب آشپزی گرفته تا کتاب های فلسفی. اینها بجز کتاب های اصلی است که در طول روز می خوانم و فقط مخصوص پیش از خواب است

الان هم مشغول مطالعه کتاب «آب هرگز نمی میرد» هستم. کتابی بسیار زیبا که درباره سردار سُلگی است و به همه علاقه مندان توصیه میکنم آن را مطالعه کنند.

در ادامه عباس غزالی، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به تاریخ و تمدن پرافتخار ایران تصریح کرد: خیلی متاسفم در آمار، ساعت کتابخوانی ما بسیار پایین است. واقعا نمیدانم چرا با این فرهنگ غنی مطالعه ما بسیار کم است. البته خدا را شاکرم در سال های اخیر آمار بهتر شده اما اصلا کافی نیست. شخصا در این سال های اخیر مطالعه ام را بیشتر کرده ام و معتقدم علی رغم مشغله های کاری نباید بی حوصلگی خودمان را تقصیر اوضاع جامعه انداخت. اگر انتظار داریم بنشینیم و یک شبه عالم شویم اشتباه است. باید همه وقت بگذاریم و کتاب را وارد متن زندگی خودمان کنیم

غزالی با بیان اینکه باید برای کتاب هزینه پرداخت کنیم تا قدر آن را بیشتر بدانیم خاطرنشان کرد: برای رسیدن به هرچیز مهمی باید بهای آن پرداخت شود. هیچکس بدون تلاش به جایی نخواهد رسید. امروز در کشور مکان های زیادی هست که کتاب ها را با تخفیف می دهند اما اینکه بخواهیم کتاب را رایگان بفروشیم فکر نمیکنم اتفاق خوبی باشد.

وی درباره حوزه مطالعات شخصی اش گفت: هرکس معمولا کتاب های مربوط به رشته خود را می خواند و من علاوه بر کتاب های هنری رمان هم می خوانم. خیلی خوشحالم که در معرفی رمان «رویای نیمه شب» نیز توفیق داشتم که چند دقیقه ای بازی کنم و خدا را شکر این رمان تا کنون فروش خوبی هم داشته است.

در ادامه مهران رجبی، بازیگر طناز صداوسیما با ابراز خرسندی از اینکه در جمع کتاب خوان ها حضور دارد گفت: من بیشتر مطالعاتم در حوزه ادبیات است و خیلی از اشعار حافظ و مولوی را حفظم. الان هم مشغول مطالعه منطق الطیر عطارم.

وی افزود: چند وقت قبل سفری به سوریه داشتم. آنجا آدم هایی بودند که کتاب ناطق می شد صدایشان کرد. کتاب هایی که شاید از بزرگی نوشته نمی شوند. ما در برهه ای از تاریخ هستیم که ناملایمات زیادی در منطقه ما وجود دارد. بی رودربایستی بگویم جان ما اینقدر ارزش ندارد که قلدران عالم هرچه دستور میدهند ما عمل کنیم. قصه سوریه، عراق و یمن از طرف کسانی است که با ثروت زیاد می خواهند همه چیز را چپاول کنند. تنها راه نجات و موفقیت مردم ما مقاومت است.

رجبی با بیان اینکه همیشه پشت ماشینم سه چهار تا کتاب دارم که در سفرها آن را می خوانم توضیح داد: واقعا آدم نمی شود اصلا کتاب نخواند، خصوصا برای ما که شغل مان بازیگری است و زیاد سفر میکنیم و در سفر واقعا همدم آدم کتاب است.

در پایان از برگزیدگان چهارمین پویش «همه باهم بخوانیم» و خانواده شهید مدافع حرم، نعمت ا... نعمتی به مناسبت انتشار کتاب «چلّه عشق» تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است از سال ۹۴ که این پویش آغاز شد کتاب های «دختر شینا»، « منِ دیگر ما»، «رویای نیمه شب»، «دخیل عشق» و «و اینک شوکران» برای مسابقه انتخاب شدند که با استقبال زیاد مخاطبان مواجه شد و مورد مطالعه قرار گرفت.

انعقاد تفاهم‌نامه با 92 هزار هیئت‌ مذهبی/ برگزاری 10 ویژه‌برنامه در حاشیه شهر مشهد

اکبر شیخ ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در سالن اجتماعات بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون در خصوص برگزاری این جشنواره 10جلسه به منظور مشخص شدن برنامه‌ها، تعیین کمیته و وظایف هر کدام برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سطح نشست‌های این دوره از جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ارتقا پیدا کرده است، افزود: امسال 80 مهمان ویژه از جمله نمایندگان و روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اقلیت‌های مذهبی، نمایندگان اهل سنت استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان جهت شرکت در مراسم‌های جشنواره دعوت شدند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: علی اکبر ولایتی به عنوان سخنران برنامه مجمع جهانی خادمان رضوی و شهیندخت ملاوردی، معاون رئیس جمهوری در امور بانوان نیز در مراسم بانوان مروج فرهنگ رضوی به عنوان سخنران دعوت شدند.

وی ابراز کرد: امسال سهم خراسان رضوی را در اجرای برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) 604درصد افزایش دادیم و اعتقاد داریم که تصمیمات این جشنواره باید در خراسان گرفته شود.

شیخ با اشاره به فعالیت دفتر مرکزی خبرگزاری فرهنگ رضوی در مشهد تاکید کرد: مدیرعامل این رسانه بر عهده آقای سیدجلال فیاضی است که به عنوان یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های رسانه استان مطرح هستند.

وی عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری با 92 هزار هیئت مذهبی و تشکل‌ مردمی برای پر رنگ تر شدن نقش سازمان‌های مردم نهاد در جشنواره و همچنین جشن‌های دهه کرامت تفاهم‌نامه منعقد شده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از برگزاری 10 ویژه برنامه در حاشیه شهر مشهد به مناسبت دهه کرامت خبر داد و افزود: این ویژه برنامه‌ها در 10 شب و 10 نقطه مشهد برگزار خواهد شد.

آماده سازی مستندهای 55  و 30 دقیقه ای از مهمان های جشنواره بین المللی امام رضا(ع)

سید جلال فیاضی، مدیرعامل خبرگزاری فرهنگ رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: این رسانه از سال گذشته بعد از دهه کرامت فعالیت خود را آغاز کرد. ابتدا دفتر مرکزی خبرگزاری در تهران بود که در حال حاضر به مشهد منتقل شده است.

وی به اقدامات جدی خبرگزاری اشاره کرد و گفت: باتوجه به حضور مهمان‌های داخلی و خارجی امسال مستندسازی متفاوتی را در دو بخش 55 دقیقه ای و 30 دقیقه ای در دستور کار قرار دادیم و علاوه بر آن تیزرهای یک دقیقه ای نیز برای بارگذاری در فضای مجازی طراحی و تهیه خواهیم کرد.

مدیرعامل خبرگزاری فرهنگ رضوی ادامه داد: بخش مستندات را از طریق مشارکت‌های گوناگون، به رسانه ملی، شبکه‌های ارتباطی و پوششی در رابطه با پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) ارائه می‌کنیم که این اتفاق به نوعی تولید محتوای چند رسانه‌ای برای سایر رسانه‌ها است.

تدوین کتاب پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)

وی اضافه کرد: بخش دیگر فعالیت خبرگزاری در مدت برگزاری جشنواره تدوین «کتاب جشنواره» است که با توجه به حضور مهمان‌ها و مصاحبه‌های متفاوت در پایان طراحی و تنظیم می‌شود.

فیاضی ابراز کرد: امسال به دنبال این هستیم که از توانمندی رسانه‌های خراسان رضوی استفاده کنیم زیرا رسانه‌های استانی پتانسیل بسیاری در انتقال و تولید محتوا دارند.

افتتاح آزمایشی «رادیو زیارت» در مشهد

محمد حسن واحدی ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در سالن جلسات بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز دهه کرامت، ستادهای اجرایی در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل و برنامه‌های مناسبتی به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: مسئولیت ستادهای اجرایی دهه کرامت در تمامی استان‌های کشور بر عهده معاون سیاسی و امنیتی استانداران است اما در سه استان قم، فارس و خراسان رضوی مسئولیت این ستاد بر عهده معاون زیارت می‌باشد.

معاون هماهنگی و امور زائرین استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز مسئولیت ستادهای اجرایی دهه کرامت برعهده فرمانداران است، ادامه داد: یکی از ابتکارات خراسان رضوی در این ایام تشکیل ستاد راهبردی دهه کرامت بوده که با مسئولیت آستان قدس رضوی تاکنون 10 راهبرد اصلی در این ستاد مشخص شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر دو جلسه در سطح استانی و یک جلسه در سطح شهرستان‌ها به منظور مشخص شدن برنامه‌های اجرایی دهه کرامت تشکیل شده است.

واحدی اضافه کرد: 21تیرماه جاری جلسه مشترک با ستاد مرکزی ویژه برنامه‌های دهه کرامت با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار و در ادامه با امام جمعه مشهد مقدس و تولیت آستان قدس رضوی نیز دیداری به منظور ارائه گزارش عملکرد ستاد انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: برنامه‌های ستاد دهه کرامت استان شامل گلباران حرم مطهر رضوی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، برگزاری نشست بانوان مروج فرهنگ رضوی جهان اسلام، خادمان فرهنگ رضوی و مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است.

معاون هماهنگی و امور زائرین استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مسئولیت اجرایی ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مشهد به عهده فرماندری است، گفت: سال گذشته امام جمعه مشهد پیشنهاد کردند که محل برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر رضوی باشد، در همین راستا امسال تمامی برنامه‌ها در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور مهمان‌های خارجی از 83 کشور بیان کرد: امسال نمایشگاه کاروان آفتاب در جوار بارگاه مطهر رضوی  برپا و برنامه زیر سایه خورشید نیز به همت آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

واحدی از افتتاح رادیو زیارت در دهه کرامت خبر داد و ابراز کرد: با توجه به پیشرفت 90 درصدی ساختمان این شبکه، ضبط 60درصدی برنامه‌ها و مشخص شدن گوینده‌ها و نویسندگان رادیو، امسال رادیوی ماهواره‌ای تصویری زیارت به صورت آزمایشی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه مصوبه شبکه ملی زیارت گرفته شده است، عنوان کرد: امیدواریم سال آینده نیز بتوانیم این شبکه را در دهه کرامت افتتاح کنیم.

معاون هماهنگی و امور زائرین استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در تمام بقاع متبرکه استان و کشور افزود: خوشبختانه با افتتاح دفتر مرکزی خبرگزاری فرهنگ رضوی در خراسان رضوی، اطلاع رسانی برنامه‌های این حوزه به شکل مطلوب‌تری انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از پایگاه‌های نمایشگاهی مشهد، نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» است که خوشبختانه در مدت فعالیت خود توانسته رضایت حداکثری شهروندان و زائران را کسب کند. این محل می‌تواند به عنوان پایگاه جشن‌ها و برنامه‌های مربوط به میلاد امام رضا(ع) باشد.

واحدی با بیان اینکه برنامه جایزه گوهرشاد نیز می‌تواند در مجموعه برنامه‌های دهه کرامت ساماندهی و اجرا شود، گفت: آستان قدس رضوی توان مدیریت برنامه‌ها در داخل حرم مطهر رضوی را دارد اما برای پشتیبانی اطراف حرم باید شهرداری، هلال احمر و اورژانس آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر ایجاد امنیت و سهولت رفت‌و‌آمد مهمانان خارجی در ویژه برنامه‌های دهه کرامت، افزود: در این راستا باید خدمات و تسهیلات ویژه از ورود مهمانان در داخل فرودگاه، انتقال آنان به محل اقامت، حضور در مراسم‌ها و در نهایت خروج از کشور به خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شود./303/864/ب1

ارسال نظرات